Google, gigant, który zaczął swoją przygodę z biznesem tworząc wyszukiwarkę internetową, która dzięki AdSense zaczęła zarabiać i pozwoliła firmie rozwijać się w innych dziedzinach, ujawnia jak wiele przekazuje swoim partnerom.
Jakiś czas temu, we Włoszech, rozpoczął się proces antymonopolowy przeciwko Google. W tym momencie gigant postanowił ujawnić dane dotyczące tego, ile zarabiają partnerzy programu AdSense, na co nalegały nie tylko Włochy, ale praktycznie cały świat. Google twierdzi, iż z zysków z reklam emitowanych w ramach sieci partnerskiej (reklama display wyświetlana w witrynach partnerów) przekazuje partnerom 68%, natomiast na reklamach wyświetlanych w wynikach wyszukiwania (wszelkiej maści wyszukiwarki oparte o Google, np. ta, stosowana w Firefox, czy w Linuksie Mint) partnerzy zarabiają 51%. Mówi się także o tym, iż takie warunki obejmują pojedynczych partnerów, a większe spółki mają bardziej korzystne, indywidualne umowy z Google.
Gigant poinformował także o tym, iż podane wartości mogą zmieniać się wraz ze zmianami sytuacji rynkowej.
Dodaj komentarz