Już niedługo w usłudze Zakupy Google pojawią się oceny, jakie promowanym produktom wystawili klienci.
Google wychodząc naprzeciw oczekiwań swoich użytkowników, wzbogaci usługę Zakupy o ocenę reklamowanego produktu. Ma to ułatwić potencjalnym klientom wybranie najlepszego spośród promowanych sprzętów. Z drugiej strony upodobnienie wyglądu Zakupów do porównywarek cenowych uwiarygodni sponsorowane ogłoszenia w oczach internautówi bezpośrednio przełoży się na wzrost klikalności reklam.
Jak zauważa Mike Capsambelis, Product Manager Google Zakupy, wprowadzenie ocen pozytywnie wpłynie na zróżnicowanie produktów w usłudze. Skorzystają na tym też przedsiębiorcy, do których przekierowany zostanie bardziej wartościowy klient, taki który nie szuka opinii o sprzęcie, a jest zdecydowany na jego zakup.
Projekt rusza pilotażowo na terenie Stanów Zjednoczonych, mogą dołączyć do niego wszyscy sprzedawcy, którzy udostępnią Google bazę swoich recenzji. W pierwszej, badawczej fazie, zebrane zostaną oceny ze wszystkich stowarzyszonych sklepów. Ta część akcji portwa do października 2014 roku, aby Google miało czas na uwiarygodnienie recenzji. Po tym czasie projekt przejdzie w drugą fazę i ci, którzy podzielili się swoimi bazami danych, będą mogli wyświetlić oceny pod promowanymi produktami.
Na razie usługa będzie dostępna wyłącznie dla sklepów ze Stanów Zjednoczonych, ale firma przygotowuje się do wdrożenia jej również na inne rynki. Polski oddział Google nie podaje na razie informacji na temat daty wprowadzenia ocen dla sprzedawców w Polsce.
Dodaj komentarz