Jak prowadzić marketing e-mailowy?

Artykuł partnera

Świat internetu stale ewoluuje i się zmienia. W tej chwili trzeba zwrócić uwagę na to, że coraz więcej firm inwestuje swoje pieniądze w reklamy nie tyle w e-mailach, co w mediach społecznościowych oraz w przeglądarkach internetowych. Niemniej jednak wciąż bezpośredni, dobrze targetowany e-mail marketing jest bezkonkurencyjny i ciężki do pokonania!

Badania pokazują skuteczność mailingu!

Najświeższe dane dotyczące efektywności różnych metod marketingowych wskazują jednoznacznie, iż to właśnie jedną z najwyższych skuteczności na rynku cechuje się właśnie e-mail marketing. Może mieć on różne postacie:

  • mailing zewnętrzny do baz outsourcingowych
  • mailing wewnętrzny w ramach własnej listy subskrypcyjnej oraz newsletterów.

Coraz częściej największe firmy na rynku starają się samodzielnie zwiększać efektywność postępowania w tym zakresie. W Polsce zachłysnęliśmy się nowymi metodami reklamy online i marnujemy istotnie potencjał związany z marketingiem drogą e-mailową, co oczywiście nie służy nikomu – ani klientom ani ich odbiorcom. Brakuje wciąż optymalnej strategii doboru treści reklamowych, pomimo świetnego zarządzania kampaniami.

Email marketing, czy media społecznościowe?

Wciąż e-mail marketing okazuje się czymś niedoścignionym w kontekście nawet największych platform mediów społecznościowych. Pozyskał on nawet 30 razy tylu klientów, ile media społecznościowe razem wzięte i generował o wiele wyższe wartości transakcji. Odsetek odpowiedzi w przypadku kampanii bezpośredniego email marketingu jest o wiele wyższy, niż ma to klasycznie miejsce w przypadku mediów społecznościowych, ponadto wskaźniki optymalizacji finansowej znacznie wskazują na przewagę kosztową marketingu emailowego nad serwisami społecznościowymi.

Należy zestawić te informacje z danymi dotyczącymi poniesionych wydatków na reklamę w serwisach społecznościowych. Z roku na rok rośnie efektywnie ilość reklam przekazywanych do serwisów społecznościowych, których ceny często oscylują w naprawdę zatrważających rozmiarach. Dużym problemem w przypadku reklamy w social mediach są wysokie koszty związane z zarządzaniem fanpage oraz tworzeniem treści filmowych, interaktywnych oraz graficznych. E-mail marketing pod tym względem jest o wiele bardziej efektywnym.

Dlatego też nie ma co specjalnie rzucać się na reklamę w serwisach społecznościowych! Doświadczenia specjalistycznych agencji interaktywnych jak np. sare.pl dokładnie pokazują, że pomimo wielu zmian wciąż e-mail marketing wiedzie prym w skuteczności i efektywności kosztowej kampanii reklamowych!

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *