Artykuł sponsorowany
Nawet najlepszy produkt nie daje powodów do radości, jeśli nie znajdzie się chętny, który zechce go kupić. Nierzadko zdarza się, że przedsiębiorcy mają problem z przekuciem ciężkiej pracy w postaci gotowego produktu w sukces, jakim jest jego sprzedaż. Jak natomiast wiadomo, to najczęściej dochód ze sprzedaży jest podstawowym źródłem, z jakiego przedsiębiorstwo może się utrzymać na rynku. Jak wobec tego zachęcić klienta do tego, by kupił nasz towar, bądź by chciał skorzystać z naszej usługi – jest co najmniej kilka sposobów.
Jak zwrócić uwagę klienta na produkt, który się nie sprzedaje?
Jako przedsiębiorca możesz zwrócić uwagę klienta na dany produkt, oferując go w korzystniejszej cenie. Możesz pod tym względem zdecydować się na czasową promocję, która na przykład obejmie towary z konkretnego asortymentu. Można również zaproponować więcej za mniej, czyli chociażby dwa produkty w cenie jednego albo większą ilość towaru w opakowaniu.
By zwiększyć sprzedaż konkretnego asortymentu, może się okazać, że czasowa promocja nie wystarczy. Gdy się skończy, poziom sprzedaży takiego towaru może utrzymywać się na poziomie sprzed zorganizowanej akcji promocyjnej. W takiej sytuacji warto pomyśleć o tym, by dorzucić jakiś gadżet, który będzie się dobrze sprawdzać w codziennym użytkowaniu.
Przedmiot ten ponadto powinieneś dobrze zsynchronizować z rodzajem sprzedawanego produktu. Musi on wzbudzić w kliencie pragnienie, by go mieć, bądź też gadżet ten powinien zachęcić do zakupu produktu, do jakiego jest dołączony. Przykładowo, jeśli chcesz sprzedać więcej kawy, warto będzie dołączyć do niej ciekawie prezentujący się kubek.
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?
Skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży może być skuszenie klienta atrakcyjnym rabatem. Taki rodzaj promocji możesz zaoferować, jeśli klient zdecyduje się zapisać do newslettera, bądź jeżeli zrealizuje u ciebie zamówienie po raz pierwszy. Takie rozwiązanie się sprawdza zwłaszcza wtedy, gdy prowadzisz sprzedaż internetową.
E-commerce wymaga niekiedy zastosowania zupełnie innej strategii działania, niż wtedy, gdy prowadzi się sprzedaż stacjonarną. Przydatne mogą być również specjalne platformy sprzedażowe, dzięki którym będziesz mógł lepiej zarządzać procesami, które są związane ze sprzedażą. Takie platformy proponuje chociażby firma http://www.xbsgroup.pl/. To kompleksowe rozwiązanie, które w optymalny sposób usprawni całą strukturę prowadzonej przez ciebie działalności online.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?
Natomiast w sytuacji, kiedy prowadzisz sklep stacjonarny dobrym pomysłem mogą być vouchery. Możesz je wręczać wybranym klientom, którzy zrobią u ciebie zakupy na określoną kwotę. Vouchery sprawdzają się doskonale także wtedy, gdy zamiast produktów proponujesz usługi. Wtedy dzięki nim przyciągniesz ponownie klientów do swojego salonu, dlatego zakup takich dodatków jest tak naprawdę dobrą inwestycją. Dzięki nim klient będzie czuć się naprawdę wyróżniony, co może zaowocować kojarzeniem marki z samymi pozytywami.
Dodaj komentarz