Facebook chce pomóc przedsiębiorstwom w sprzedawaniu swojego asortymentu i wprowadza w ramach testów przycisk Kup.
Facebook chce uszczknąć kolejną gałąź rynku i ułatwić prowadzenie sklepów funkcjonujących w oparciu o profile firmowe. Serwis wprowadził testy przycisku Kup, który mógłby być umieszczany w reklamach oraz postach publikowanych przez fanpage. Transakcje dokonywałyby się bezpośrednio na stronie FB, z pominięciem zewnętrznych witryn.
Na razie nowe narzędzie testowane jest w wąskim gronie drobnych, amerykańskich przedsiębiorców, jednak niewykluczone, że w razie pozytywnego odzewu ze strony społeczności – a raczej jej portfeli – projekt rozszerzy się i już wkrótce Facebook stanie się wielkim sklepem wielobranżowym.
Jest to kolejny krok właścicieli serwisu w stronę zwiększenia monetaryzacji. Od wielu miesięcy portal ogranicza liczbę postów wyświetlanych w wątkach użytkowników, a najboleśniej przekonują się o tym administratorzy firmowych fanpage’ów, notujący coraz większe spadki zasięgu, niekoniecznie związane ze spadającą jakością przekazywanych informacji. Facebook liczy na to, że ci, którym naprawdę zależy na swoich klientach, wykupią w serwisie reklamy do promowania swoich treści.
Wprowadzenie przycisku Kup wspomoże prowadzenie biznesu, niemal na pewno wielu użytkowników zdecyduje się na takie spontaniczne – intuicyjne oraz bardzo szybkie – zakupy. Z drugiej strony zmusi firmy do wykupywania jeszcze większej liczby reklam, gdyż podstawowy zasięg postów będzie zbyt mały, by wywrzeć jakiekolwiek wrażenie na potencjalnych klientach.
Jeśli tylko użytkownicy odważą się skorzystać z facebookowego sklepu, firma Zuckerberga zarobi na tym krocie. Zyski stron firmowych radykalnie się nie zmienią, spadek zasięgu administratorzy zrekompensują sprzedażą asortymentu, ale strumień pieniędzy z reklam spływających na konto portalu znacznie się zwiększy.
Dodaj komentarz