Firma Distimo zajmująca się statystykami sklepów z aplikacjami przeprowadziła ciekawą analizę, z której wynika, że aż 57% aplikacji dla Androida jest darmowych, w porównaniu z 28% aplikacji na iPhone.
Więcej niż połowa płatnych aplikacji dostępnych w sklepach Android Market, Apple App Store oraz Nokia Ovi Store i Palm App Catalog kosztuje mniej niż 2 dolary.
Darmowych aplikacji dla telefonu Apple jest i tak sporo więcej niż darmówek dla Androida (sumaryczna liczba aplikacji jest po prostu większa), ale pokazuje to ciekawy trend: wygląda na to, że deweloperzy pracujący na platformie Google w większym stopniu opierają się na przychodach z reklamy (silna jest tam sieć Admob), a rzadziej wymagają płatności za sam program. Istotną przyczyną takiego stanu rzeczy może być też fakt, że płacić za aplikacje dla Androida można tylko w 13 krajach (w porównaniu do 46 krajów w przypadku Apple).
Może się to zmienić wraz z nadejściem platformy iAd dla iPhone i iPada, która praktycznie zmonopolizuje rynek reklamy na urządzeniach Apple, dając deweloperom dodatkowe narzędzie zarobku.
W artykule podlinkowanym poniżej znajdziecie nieco więcej ciekawych statystyk związanych z internetowymi sklepami z aplikacjami.
Dodaj komentarz