W ciągu pierwszego dnia sprzedano podobno 700 tysięcy iPadów, nowych tabletów Apple, mających zrewolucjonizować po raz kolejny rynek, tym razem dostawców treści. Pierwsze wieści nie są jednak najlepsze dla tych ostatnich. Prawie nikt nie kupuje aplikacji dających dostęp do gazet online.
Rafat Ali z serwisu PaidContent zabrał się za robienie statystyk aplikacji kupowanych oraz ściąganych przez pierwszych użytkowników iPada. Okazało się, że o ile darmowe programy koncernów prasowych cieszą się dużym wzięciem, to płatne aplikacje oferujące treści premium (np. dostęp do całych wydań Wall Street Journal czy Time) są prawie niewidoczne na toplistach.
To oczywiście dopiero pierwszy raport i trend ten może się odmienić jak kolejni klienci nabędą iPada. Jeśli jednak okaże się, że użytkownicy tabletu Apple faktycznie nie są skorzy do płacenia za treści, będzie to oznaczać, że Steve Jobs nie uratuje jednak prasy i ta będzie musiała znaleźć inny sposób na przetwranie w świecie, w którym wystarczy kilka minut aby legalnie powielić płatną treść i „sprzedać” ją za darmo, opakowaną w Google Ads.
Dodaj komentarz