Ogłoszenia o pracę – jak je pisać, by przyciągnąć pracownika

Artykuł sponsorowany

Sukces przeprowadzenia sprawnej rekrutacji i znalezienie odpowiedniego kandydata na dane miejsce ma początek w ogłoszeniu. Jak pisać ogłoszenia o pracę, by zgłaszali się odpowiedni kandydaci? Zapraszamy do czytania.

Początek akcji

Rekrutacja pracowników nie jest prostym procesem i czasem bywa stresująca, ale istnieje kilka sposobów na jej uproszczenie. Podstawą jest dobrze napisane ogłoszenie rekrutacyjne, które nie tylko przekazuje informację, że dana firma szuka pracowników, ale dokonuje pierwszej selekcji kandydatów. W tym celu ogłoszenie powinno zawierać wszystkie kryteria, które warunkują przyjęcie pracownika. Do takich należą:

  • wykształcenie
  • języki obce
  • dotychczasowe doświadczenie zawodowe
  • umiejętności miękkie (kontaktowość, odporność na stres, self management, umiejętność zachowania się w określonej sytuacji)
  • dodatkowe certyfikaty i licencje (np. prawo jazdy)

Powszechnie wiadomo, że nawet jasne wypisanie kryteriów warunkujących rozpatrzenie aplikacji na stanowisko nie zniechęca do wysyłania zgłoszeń osób, które ich nie spełniają. Czy można temu zaradzić? Tylko częściowo, organizując rekrutacje wieloetapowe.

Nie tylko warunki

Przyjęło się, że w ogłoszeniu o pracę, najważniejszą z podawanych informacji są kryteria, wedle których firma poszukuje pracownika. Tymczasem, warunki zatrudnienia są równie istotne; aby pozyskać zainteresowanych kandydatów, należy podać w ogłoszeniu informacje takie jak umowa, jaką się oferuje pracownikowi, godziny pracy, rodzaj ubezpieczenia, możliwość awansów oraz specyfikę stanowiska, którego dotyczy ogłoszenie. To jednak nie wszystko, obecnie, gdy powoli znajdujemy się na rynku pracownika, pozyskanie specjalistów wielu dziedzin staje się trudne. W takim wypadku należy w ogłoszeniu o pracę umieścić także informacje zachęcające do wybrania właśnie tej firmy, jak system benefitów lub premii.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *