Na blogu Lost Decades Games, firma poinformowała jak wyglądała sprzedaż ich produktu w ciągu tygodnia od uruchomienia sklepu Google.
Lost Decade Games jest niezależnym studiem produkującym gry, które znajduje się w wieku niemowlęcym. Tydzień temu, wraz z otwarciem sklepu Chrome Web Store, gra Onslaught! Arena wyprodukowana przez to studio, stała się jedną z pierwszych pozycji dostępną do kupienia. Po tygodniu studio dzieli się informacjami dotyczącymi wyników sprzedaży.
Na początku warto przytoczyć obliczenia wykonane przez serwis GottaBeMobile. Według danych wyświetlonych na stronie gry, które obecnie wskazują ponad 2,5 tysiąca instalacji, serwis obliczył, że zysk firmy wyniósł około 7 tysięcy dolarów. Jednak nie potwierdza tego sam producent. Według danych Lost Decade Games w minionym tygodniu stronę gry odwiedziło około 23 tysiące użytkowników. Według statystyk Google grę zdecydowało się zainstalować 2337 – 3200 użytkowników. Z wewnętrznych statystyk Lost Decade Games, z tych kilku tysięcy, na zakup zdecydowało się 21 graczy. Przy cenie $4,99 oraz pobraniu prowizji przez Google, do kieszeni producenta wpadło $4,46 za sztukę, co daje $93,66 po tygodniu sprzedaży.
Różnica w obliczeniach dokonanych przez GottaBeMobile oraz Lost Decade Games jest bardzo duża. Może to jednak wynikać z niezrozumienia statystyk podawanych przez Google ponieważ na stronie widnieje informacja o „instalacjach”, a nie sprzedaży. Z uwagi na możliwość sprawdzenia gry za darmo, nie wszyscy instalujący dokonają jej zakupu.
Pomimo stosunkowo niewielkiego zysku, firma Lost Decade Games i tak jest zadowolona ze sprzedaży.
… ale i tak napiszę, że po tak długim okresie porażek w opublikowaniu „prawdziwej” gry, to i tak bardzo dobre uczucie, gdy wreszcie możemy nazwać siebie profesjonalnym studiem growym, nawet jeśli na tak niewielką skalę (a dodatkowo gra obecnie jest nawet w stanie opłacić swój hosting).
Warto zajrzeć do źródła, ponieważ producent gry przygotował wykresy, prezentujące zainteresowanie ich produktem.
Dodaj komentarz