Artykuł partnera
Sukces na rynku jest efektem działania wielu czynników. Jednym z nich jest skuteczna promocja. Jaką rolę odgrywają gadżety firmowe w kształtowaniu pozytywnego wizerunku marki? Dlaczego warto uwzględnić je w strategii promocji swojej firmy?
Rozwój technologii sprawił, że tradycyjne formy reklamy zaczęły ustępować pola działaniom prowadzonym w Internecie. Wiele firm zrezygnowało z reklamy prasowej, radiowej i telewizyjnej na rzecz zakrojonej na szeroką skalę i kierowanej wprost do potencjalnych klientów kampanii w wyszukiwarkach.
Posiadanie własnej strony internetowej oraz profili na portalach społecznościowych to podstawa komunikacji z klientami i jeden z najważniejszych elementów reklamy wielu firm. Co ciekawe, tak chętnie stosowana komunikacja elektroniczna w żaden sposób nie zmniejszyła potencjału reklamowego gadżetów firmowych, które nadal stanowią skuteczny sposób budowania i utrwalania wizerunku marki.
Wszyscy lubimy niespodzianki i prezenty…
Niespodzianki i prezenty poprawiają humor, sprawiają, że klient czuje się wyjątkowy. Pozytywne skojarzenia z daną marką wpływają natomiast na podejmowane decyzje zakupowe. Jest to bardzo ważne, gdyż klient, który czuje się doceniony i wyjątkowy, chętniej skorzysta z oferty konkretnej firmy i poleci ją innym.
Co więcej, żywotność gadżetów firmowych jest znacznie dłuższa niż innych form reklamy. W porównaniu do ulotek i folderów reklamowych, które zwykle natychmiast kończą swój żywot w koszu na śmieci, użyteczne gadżety z nadrukiem pozostają ze swoim właścicielem średnio 12 miesięcy. To wystarczająco długo, aby dana firma została zapamiętana oraz zaistniała w przestrzeni publicznej bez żadnych dodatkowych nakładów finansowych ze strony swojego właściciela.
Niespodzianki i prezenty generują pozytywne emocje. W przeciwieństwie do reklam w mediach, które coraz częściej postrzegane przez konsumentów jako wyjątkowo irytujące lub wręcz nachalne, upominki firmowe są prostym sposobem na zyskanie przychylności klientów. Odgrywają one także ważną rolę w relacjach z pracownikami, kontrahentami i partnerami biznesowymi, dlatego wiele firm nie wyobraża sobie skutecznej kampanii promocyjnej bez wysokiej jakości i często spersonalizowanych gadżetów.
Co oferuje rynek gadżetów reklamowych?
Gadżety firmowe przez lata ewaluowały i w niczym już nie przypominają już swoich pierwowzorów. Nadal popularne są typowe upominki z logo firmy np. długopisy, smycze reklamowe, breloki, czapki i parasole, ale ich producenci zapewniają możliwość połączenia wysokiej jakości i użyteczności szytej na miarę oczekiwań klientów firm z każdego sektora rynku.
Nie oznacza to jednak, że rynek boi się innowacji – standardem stały się już firmowe gadżety do domu, gadżety ekologiczne, powerbanki i gadżety parentingowe, wręczane pracownikom w momencie narodzin nowego członka rodziny.
Ważne jest to, że obecnie gadżet reklamowy nie jest już utożsamiany z bylejakością, ale jest przedmiotem, który może długo posłużyć swojemu właścicielowi. Innowacyjne podejście do gadżetów firmowych to kolejny powód, dla którego warto w nie zainwestować i na stałe włączyć do swojej kampanii promocyjnej. Duży wybór ciekawych i często nietypowych produktów pozwala dotrzeć do przedstawicieli każdego pokolenia.
Personalizacja gadżetów względem np. sektora rynku także pomaga w odniesieniu sukcesu i zbudowaniu pozytywnego wizerunku marki. Warto o tym pamiętać, zastanawiając się nad wyborem gadżetów reklamowych, które będą stanowiły wizerunek firmy. Wysoka jakość, dopasowanie do profilu działalności i ważnych dla firmy wartości oraz zaspokajanie potrzeb klientów to idealne połączenie cech, które powinien posiadać nowoczesny, ukierunkowany na sukces gadżet firmowy.
Dodaj komentarz