Wczoraj w godzinach wieczornych polskiego czasu premierę miała nowa aplikacja na iPada. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie była to przygotowywana od miesięcy pierwsza gazeta iPad-only, która kosztowała ponad 30 milionów dolarów.
Rupert Murdoch z NewsCorp od dawna odgrażał się, że usunie swoje strony z Google i każe sobie płacić za czytanie niusów w Internecie. Zamiast tego poszedł jednak po rozum do głowy i po prostu stworzył zupełnie nową gazetę, dostępną tylko na własnościową platformę Apple.
The Daily to gazeta codzienna (choć twórcy odgrażają się, że będzie aktualizowana częściej niż raz na dzień, włączając w to alerty o ważnych wydarzeniach) przeznaczona dla masowego odbiorcy. Skupia się na standardowych portalowych niusach, plotkach, sporcie oraz „życiu” (sekcja „life”) co zwykle oznacza historie „z życia wzięte” a’la Fakt czt SuperExpres. Niska jakość tekstów to jeden z głównych zarzutów jakie stawiają pismu/aplikacji pierwszi recenzenci. Czy na pewno grupa docelowa w postacji posiadaczy urządzeń iPad (już kilka milionów osób w Stanach Zjednoczonych) będzie chciała czytać tego rodzaju niusy?
O tym czym jest The Daily najlepiej posłuchać w udostępnionym przez NewsCorp wideo:
Gazeta kosztować będzie 14 centów za numer, lub w subskrypcji 99 centów tygodniowo i 40 dolarów rocznie.
Koszt prowadzenia The Daily szacuje się na pół miliona dolarów tygodniowo, łatwo więc policzyć, że Murdoch liczy na masową subskrypcję gazety.
Czy uda mu się po raz kolejny zmienić rynek mediów? Możecie przekonać się sami bo przez pierwsze 2 tygodnie gazeta będzie bezpłatna dla posiadaczy iPadów na całym świecie.
Dodaj komentarz