Artykuł partnera
Bez względu na branżę i zasięg działania, podstawą prowadzenia firmy jest dotarcie do potencjalnych klientów i przekonanie ich do dokonania zakupu. Może się to odbywać różnymi kanałami, ale coraz więcej z nich koncentruje się w internecie. Email marketing rozwija się szczególnie prężenie, bo dzięki wykorzystaniu programów mailingowych, już przy niewielkich nakładach, umożliwia komunikację i podtrzymanie kontaktów z klientami.
1. Zalety email marketingu
2. Automatyzacja mailingu ułatwieniem dla firmy
3. Jak wybrać program do mailingu?
Chcąc poprawić sprzedaż nie da się zignorować nowoczesnych technologii. Dobrze zaplanowana kampania marketingowa powinna uwzględniać nie tylko reklamę masową, ale także bardziej spersonalizowany przekaz, który zapewni email marketing.
1. Zalety email marketingu
Komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej stała się standardem i nawet osoby niezbyt aktywne w internecie korzystają z niej m.in. w celach służbowych. Dotarcie do potencjalnych klientów tą drogą pozwala dostarczyć im spersonalizowaną treść – reklamę produktu lub ankietę badającą preferencje i potrzeby. Jeśli posiadamy bazę osób zapisanych do newslettera, możemy budować z nimi trwałe relacje, które przełożą się na sprzedaż. Zaletą email marketingu są także stosunkowo niskie koszty oraz łatwe badanie jego skuteczności.
2. Automatyzacja mailingu ułatwieniem dla firmy
Samodzielne prowadzenie bazy klientów oraz ręczne wysyłanie wiadomości wraz z rozwojem przedsiębiorstwa staje się coraz trudniejsze, a w końcu wręcz niewykonalne. Dlatego automatyzacja mailingu jest korzystnym rozwiązaniem dla firm, które kładą nacisk na rozwijanie swojego newslettera, zarządzanie kontaktami oraz kontrolowanie aktywności klientów. Trudno wyobrazić sobie sprzedaż internetową bez powiadomień o zamówieniach, informacji o porzuceniu koszyka lub rekomendowanych produktach, a to wszystko zapewni program do mailingu.
3. Jak wybrać program do mailingu?
Narzędzia oferowane przez systemy do prowadzenia email marketingu będą przydatne zarówno dla mniejszych firm, oczekujących jedynie automatyzacji mailingu, jak również dynamicznie rozwijających się biznesów o większych potrzebach. Jeśli istotnym kryterium wyboru jest cena, a nie rozbudowane funkcję, dobrym rozwiązaniem może być Mailchimp. Z jego pomocą można też w podstawowym zakresie zarządzać mediami społecznościowymi i edytować landing page. Bardziej zaawansowany program do mailingu, taki jak HubSpot, w każdym z tych obszarów zapewnia dodatkowe funkcje. Pozwoli też różnym działom firmy pracować na jednej platformie i dzielić się danymi.
Dodaj komentarz