Artykuł sponsorowany
Łatwy dostęp do udziałów sieciowych, zdalne sterowanie i kontrola urządzeń sieciowych to jedne z wyzwań dla administratorów sieci i działów IT. Skanowanie sieci LAN, wykrywanie błędów i ich (najlepiej zdalne) rozwiązywanie to zadania, w których dzisiaj możesz wspomóc swój zespół IT.
Zdalne wyłączanie komputerów, skaner sieci LAN, zabezpieczenia — co robi IT?
Przeszukiwanie sieci LAN to jedno z ważniejszych zadań, z którym na co dzień mierzą się administratorzy sieci i specjaliści od IT. Nie ma w tym przypadku znaczenia, jak duża jest firma. Zdalne sterowanie komputerami, możliwość przeprowadzania szybkich napraw, kompletny zakres adresów IP i kompleksowa wiedza o posiadanych zasobach to narzędzie, które tę codzienną pracę mogą ułatwiać. Jeśli chcesz, aby twój zespół IT działał sprawnie, dbając o dostęp do sieci, zasobów firmowych czy urządzeń, także i o jego automatyzacji warto pomyśleć. Nowoczesne, zdalne zarządzanie urządzeniami mobilnymi pozwala między innymi na:
- automatyczne skanowanie konfiguracji sprzętu,
- pozyskiwanie kompleksowej wiedzy dotyczącej zainstalowanego systemu operacyjnego,
- regularną identyfikację i inwentaryzację,
- skaner sieciowy,
- efektywny helpdesk dla wszystkich użytkowników sieci — m.in. przejęcie pulpitu użytkownika przy pomocy agenta ITM czy transfer plików oraz katalogów na prawach administratora,
- analizę zainstalowanych aplikacji, przypisywanie licencji,
- automatyczny audyt oprogramowania.
Jak podkreślają specjaliści z ITManager, tego typu rozwiązania cenią sobie nie tylko wielkie przedsiębiorstwa, lecz także mniejsze firmy, którym zależy na maksymalnej wydajności i odpowiednim dopasowaniu sprzętu do konkretnych biznesowych potrzeb.
Jak przeprowadzić efektywne skanowanie sieci lub przeszukiwanie sieci LAN?
Do analizy sieci LAN, do zdalnego serwisowania, helpdesku czy podobnych rozwiązań przede wszystkim potrzebne jest dobrze narzędzie — system umożliwiający centralne zarządzanie zasobami. Nie musisz od razu wykupić i zainstalować całego pakietu rozwiązań, dla każdego administratora sieci liczyć się może inna kombinacja rozwiązań. Nowoczesne systemy do zarządzania oferują moduły:
- do konfiguracji komputerów i oprogramowania,
- zarządzania legalnością oprogramowania,
- zdalnego zarządzania i automatyzacji,
- zarządzania zasobami,
- servicedesk,
- komunikator,
- monitoring użytkowników,
- monitoring sieci LAN.
Ten ostatni jest niezwykle popularny, ponieważ pozwala sprawnie rozwiązywać codzienne problemy związane z dostępem do sieci, zasobów firmy czy urządzeń.
Zapanuj nad swoimi komputerowymi zasobami
Ewidencja sprzętu i oprogramowania to mniej “palący” problem w IT. Nie trzeba jej przeprowadzać z dnia na dzień, jak ma to miejsce w przypadku napraw awarii czy usuwania usterek. Warto jednak pamiętać, że profesjonalny, że dobry program służy nie tylko zdalnej pomocy konkretnemu użytkownikowi, lecz także podejmowaniu działań prewencyjnych, które przed problemami mogą uchronić. Im lepiej panujemy nad licencjami, aktualnością oprogramowania, aplikacjami i dostępem użytkowników, tym mniejsze ryzyko wystąpienia wielu różnych informatycznych “niespodzianek”.
Dodaj komentarz