Pylon reklamowy – jak go dobrze zaprojektować?

Artykuł sponsorowany

Słysząc pierwszy raz sformułowanie pylon reklamowy, wiele osób nie potrafi odpowiedzieć bez sprawdzania, jak wygląda opisywana forma reklamy. Pomimo iż spotyka się ją powszechnie na ulicach i drogach publicznych, jej nazwa wciąż nie jest rozpowszechniona w środowisku innym, aniżeli branżowe, budząc konsternację i zdziwienie u ludzi nie zajmujących się reklamą i promocją. Czym jest więc pylon? Jest to duża, pionowa reklama, nazywana też czasem potocznie totemem reklamowym.

Spełniać może one różne funkcje – począwszy od typowych zadań reklamowych (poprzez umieszczenie na niej określonej wybranej treści), poprzez oznaczenie siedziby przedsiębiorstwa lub też wskazanie podmiotów, które posiadają siedziby pod określonym adresem (jest to szczególne popularne w przypadku obiektów biurowych, w których wynajmowane są biura na rzecz zewnętrznych podmiotów), a skończywszy na niezwykle popularnych pylonach przy stacjach benzynowych, prezentujących aktualne ceny paliw oferowanych przez danego przedsiębiorcę paliwowego.

Jakie są podstawowe zalety tej formy reklamy, przemawiające za jej wyborem w miejsce innych dostępnych na rynku nośników treści reklamowych? Przede wszystkim – pylon reklamowy oparty jest na stabilnej konstrukcji wykonanej ze stali węglowej lub innego rodzaju metali. Z kolei jego lico (to jest – część, która przeznaczona jest na treści reklamowe) wykonana może być z różnego rodzaju materiałów, a do najpopularniejszych z nich należą panele kompozytowe – dibond, etalond, tubond oraz plexi, a także metale takie jak aluminium. Idąc dalej – opisywana forma reklamy nie jest szczególnie droga, co pozwala na jej wykorzystanie także mniejszym przedsiębiorcom.

Wreszcie – nic nie stoi na przeszkodzie, aby pylon reklamowy wyposażony został w instalację oświetleniową led, dzięki czemu widoczny będzie nie tylko w czasie dnia, ale także w godzinach nocnych. Jest to szczególnie istotne w przypadku konstrukcji reklamowych, które umieszczane są poza obszarem zabudowanym, przy drogach wylotowych z miast oraz na trasach łączących większe aglomeracje miejskie.

Z uwagi na znaczne wymiary pylonu reklamowego, projekt mającej zostać zamieszczonej na nim reklamy powinien zostać przygotowany w formie wektorowej, co umożliwi nieograniczoną manipulację jego wymiarami, bez obaw o niezadowalającą jakość wydruku. Należy też pamiętać, aby wszystkie elementy i kształty, w tym zwłaszcza – użyte czcionki oraz logotypy – pozostawione zostały w formie krzywych wektorowych, nie natomiast w formie grafiki rastrowej.

Jeżeli nie posiadamy odpowiedniego oprogramowania, albo też nie mamy wystarczających umiejętności do zaprojektowania wyglądu pylonu reklamowego, możemy zlecić jego wykonanie agencjom reklamowym, które zajmują się projektowaniem graficznym, albo też tak zwanym wolnym strzelcom przygotowującym projekty wektorowe. Podmioty te przygotują wedle naszych zaleceń i wskazówek ciekawy wizualnie projekt, który będziemy mogli przestać następnie wykonawcy, którego wybraliśmy do wykonania opisywanej formy reklamy wizualnej.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *