Ukazała się kolejna wersja Pygame, umożliwiającego korzystanie z możliwości SDL w Pythonie.
Po kilku latach przerwy, a raczej przedłużonych prac nad wersją 1.8, rozwój Pygame nabrał tempa. W 1.9 twórcy Pygame przygotowali trzy absolutne nowości: moduł gfxdraw, wprowadzający pewne elementy grafiki 3D, obsługę dźwięku MIDI oraz kamerek internetowych. To ostatnie pozwoli w przyszłości na tworzenie modnych ostatnio gier wykorzystujących realny, fizyczny wysiłek graczy.
Pygame staje się również coraz bardziej multiplatformowy. Oprócz poprawek dla OSX, Pygame już oficjalnie działa na Nokii s60. Wsparcie dla tego systemu „krążyło” po liście mailowej już od kilku lat i praca jednego programisty (Jussi Toivola) została zwieńczona oficjalnym i stabilnym portem.
Ponadto wprowadzono wiele poprawek w stosunku do wersji 1.8.1, zwłaszcza w zakresie utraconej przez poprzednią wersję kompatybilności. Usprawniono również działanie Pygame w Pythonie 3.0 oraz 3.1, chociaż niestety brak jeszcze stosownych instalatorów dla systemu Windows. Do dokumentacji trafiły nowe przykładowe programy, między innymi mające za zadanie sprawdzić działanie oraz wydajność Pygame.
Pełna lista zmian, jak zawsze, znajduje się w dziale http://www.pygame.org/whatsnew.shtml.
Dodaj komentarz