Firmy zajmujące się marketingiem afiliacyjnym i reklamą rozliczaną za efekt konsekwentnie walczą o swoje miejsce na rynku reklamy online. Ostatnio modne stały się działania edukacyjne: wydawanie ebooków, poradników czy encyklopedii.
Efektywnie.com to otwarta encyklopedia wiedzy o performance marketingu, reklamie rozliczanej za efekt i programach partnerskich. Serwis został stworzony i jest prowadzony przez firmę Novem, jednej z głównych sieci afiliacyjnych. Właśnie rozpoczął się konkurs w którym można wygrać laptopa Toshiby – otrzyma go ta osoba, która najaktywniej zaangażuje się w rozbudowę merytoryczną encyklopedii.
Sieci afiliacyjne i główni gracze tego sektora reklamy internetowej ostatnio bardzo chętnie uciekają się do działań edukacyjnych. I bardzo dobrze, bo jeszcze dwa, trzy lata temu reklama za pomocą programów partnerskich była stosunkowo mało znana. Firmy bardzo ostrożnie lokowały tam swoje budżety, a wydawcy (witryny udostępniające swoją przestrzeń reklamową) tworzyli raczej zamknięte środowisko „wtajemniczonych”. O marketingu afiliacyjnym można było się czegoś dowiedzieć głównie z różnych stron prowadzonych przez prywatne osoby – serwisy takie jak np. zlotegory.pl nadal stanowią bardzo solidne źródło wiedzy o tej formie reklamy.
Dodaj komentarz