Kilka godzin temu zostałem poinformowany, że Sony Pictures Imageworks udostępnił kody pięciu swoich projektów.
Wśród udostępnionych projektów znajduje się dzieło założyciela OpenImageIO, Larrego Gritza (wcześniej rozwijającego także Gelato). Jest to OSL – Open Shading Language – język do programowania shaderów. Obecnie na stronie projektu można znaleźć informację, że za kilka dni zostanie udostępniona specyfikacja języka a następnie kompilator oraz biblioteki. Sam język jest rozwijany przez SPI z myślą wykorzystania go w filmach i animacjach.
Kolejnym udostępnionym projektem jest PyString – biblioteka C++, która imituje zachowanie klasy string języka Python. Obecnie dostępne metody możemy znaleźć tutaj.
Informacje o pozostałych projektach, Scala Migrations, Field3D oraz Maya Reticle można znaleźć na specjalnej stronie SPI.
Na koniec dodam, że wszystkie projekty udostępnione zostały na nowej licencji BSD – pozwoli to na ich wykorzystanie zarówno w otwartych jak i zamkniętych projektach.
Dodaj komentarz