W aplikacji Twitter na Androida znaleziono fragment kodu, który sugeruje, że największy serwis mikroblogowy zajmie się działalnością e-commerce.
Nie po raz pierwszy słyszymy o tym, jakoby Twitter miał interesować się rynkiem e-commerce i dostarczeniem narzędzi sprzedażowych dla firm zajmujących się handlem w Internecie. Już w czerwcu redaktorzy Re/Code zauważyli, że w serwisie pojawia się przycisk „kup” w tweetach linkujących do strony Fancy. W ostatnich dniach Twitter zainwestował także w Cardspring, firmę zajmującą się płatnościami on-line w biznesie.
Najświeższy wyciek dotyczy jeszcze innej funkcji, którą udało się zlokalizować, a jest nią opcja “Płatności i wysyłka”. Na razie dostęp do niej mają wyłącznie niektórzy użytkownicy Androida, ale nawet oni nie mogą z niej skorzystać, funkcja jest zablokowana, Może to świadczyć o tym, że e-commerce w ramach Twittera będzie funkcjonował tylko na platformie Google, przynajmniej przez kilka pierwszych miesięcy. Drugi scenariusz zakłada, że firma chce przetestować swoją usługę na ograniczonej liczbie użytkowników, zanim udostępni ją wszystkim zainteresowanym. Przedstawiciele portalu na razie nie skomentowali tych informacji.
To, że Twitter wejdzie w rynek e-commerce, jest już niemal pewne, lecz wciąż nie wiadomo, jakie usługi będzie miał nam do zaoferowania. Na pewno nie odpuści Facebookowi, który też przymierza się do wprowadzenia sklepów do strumienia wiadomości.
Dodaj komentarz