Yahoo i Adobe zaserwują reklamy w PDF

Wystartowała publiczna beta projektu “Ads for Adobe PDF Powered by Yahoo”, w którym obie firmy przekonują reklamodawców i twórców treści do umieszczania reklam w plikach PDF. Pliki takie mają być umieszczane na serwerach Adobe i oglądane w programie Adobe Reader. Nie napisano co stanie się, gdy otworzone zostaną w innym czytniku PDF. Reklamy nie będą widoczne w druku.

Ten ruch może, zdaniem niektórych, zwiększyć liczbę darmowych materiałów rozpowszechnianych w Internecie w postaci plików PDF. Wcześniej internetowa reklama dotyczyła głównie stron WWW, e-maili i — od niedawna — kanałów RSS. Zdaniem innych, ten ruch Adobe może odstraszyć od ściągania plików PDF. A na to tylko czeka Microsoft ze swoim nowym konkurentem: XPS.

Polecam również przeczytanie komentarzy na Slashdocie.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

3 odpowiedzi na „Yahoo i Adobe zaserwują reklamy w PDF”
  1. Awatar Karl
    Karl

    …oto początek końca PDF'ów. Albo Adobe Inc. Albo obydwu naraz. PDF to ostatnie miejsce w ktorym spodziewałbym się śmieci, przez niektórych nazywanych 'reklamami'.

    Teraz to tylko czekać na reklamy w podręcznikach dostarczanych z różnej maści sprzętem elektronicznym (bo 'taniej' wytłoczyć cd, niż wydrukować instrukcję) bo skoro jest 'tanio', to może być jeszcze taniej. A klient? A klient to tylko 'commodity' bo i tak kupi. Bo nie ma innego wyjścia.

  2. Awatar barteq
    barteq

    Rekalmy nie będą W pliku PDF ale w Acrobat Readerze, który zaserwuje reklamy zależnie od słów kuczowych. To tak jakby AdWare, w którym część zysku dostaje wydawca. Dla użytkowników evince, foxit readera i innych alternatyw, reklamy nie będą istnieć, chyba, że dokumenty z reklamami bedą jakoś zabezpieczone przed odczytem przez "nieautoryzowany" czytnik, ale wtedy to początek końca PDF, jak napisał przedmówca…

  3. Awatar Ojciec_Dyktator
    Ojciec_Dyktator

    nie ma jak to pomysl marketingowcow – mam nadzieje ze beda jedli makaron a w srdoku niech bedzie reklama wallmarta – debile

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *