Plotki się potwierdziły. Yahoo oficjalnie odrzuciło ofertę Microsoftu (44,6 miliarda dolarów), uważając że jest jest ona za niska. Nie trzeba było długo czekać na reakcję z Redmond.
Yahoo! uważa, że Microsoft zaniżył cenę firmy, nie uwzględniając z niej ostatnich zakupów Yahoo!, możliwości wzrostu oraz potencjału takich rynków jak reklama internetowa.
Microsoft zareagował od razu wyrażając żal z powodu decyzji Yahoo! i odwołując się (aż trzykrotnie) do udziałowców firmy z Silicon Valley.
Jak pisze Antyweb:
Jak widać, MS przyjął strategię polegającą na jasnym przekazie do akcjonariuszy – chcemy dać wam zarobić dużo więcej niż jest w stanie zarobić Yahoo w najbliższym okresie czasu – Co wy na to?
Microsoft uderzając w najsłabszy punkt (czyli kieszeń akcjonariuszy przy nie najlepszej sytuacji firmy) pokazuje, że w negocjacjach będzie twardo obstawał przy swojej propozycji, która według MS była “full and fair”.
Bardzo jestem ciekawy, kto teraz wykona następny krok ? – a może wykonają go posiadacze akcji Yahoo?
Prawdopodobnie jeszcze trochę poczekamy zanim zapadnie finalna decyzja.
Dodaj komentarz