Yo Frankie! – nowa wersja z nowym silnikiem

Po 7 miesiącach od wydania wersji DVD programiści poinformowali o wypuszczeniu nowej wersji gry oznaczonej numerkiem 1.1.

Nowe wydanie zawiera 3 nowe poziomy wraz z dużą ilością poprawek w teksturach oraz animacjach. Wersja ta bazuje na Blenderze 2.49a, co wiąże się z małą poprawą wydajności. Usunięte zostały zbędne pliki blend, animacje, tekstury czy też nieukończone poziomy. Od teraz ładowanie poziomu nie będzie wyglądać jak zwykłe zawieszenie się gry lecz przywita nas ekran ładowania.

Warto dodać, że wersja ta pracuje na nowym Blender Game Engine, który zawiera kilka ulepszeń, tj. możliwość odtwarzania muzyki podczas gry, 4x antyaliasing z przyzwoitą ilością FPS.

Film ukazuje nowy Blender Game Engine:

Pobierz:
yofrankie_1_1b_bge.zip (120mb) – download.blender.org, graphicall mirror

Szczegółowy log svn ze zmianami od wersji 1.0:
http://download.blender.org/apricot/log_1_0_to_1_1.txt

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

  1. Awatar SobonPiotrQ
    SobonPiotrQ

    Ach, być znowu dzieckiem i móc grać w coś takiego. 😀 Kiedyś uwielbiałem takie platformówki, a teraz… Teraz to jest po prostu zbyt łatwe… :{

    1. Awatar Piotr Pyclik
      Piotr Pyclik

      Ta akurat jest trudna – nie udało mi się zmusić jej do działania. ;P

      1. Awatar janc
        janc

        @Piotr Pyclik
        znaczy sie dwuklik na yofrankie-linux-i386.bin jest za trudny, czy jak?:-)

        1. Awatar Piotr Pyclik
          Piotr Pyclik

          Znaczy się – karta Intel GM965 z pomocą znakomitych linuksowych sterowników generuje śliczny biały obraz. Dwuklik jest prościutki, a efekty jakie, panie! I taaaaak oczywiście, to wina kiepskiej karty graficznej. 😉

        2. Awatar Rsh
          Rsh

          No bo z dwojga dobrego lepiej działające niż otwarte. 😉 ++Nvidia

        3. Awatar Piotr Pyclik
          Piotr Pyclik

          Serio nie zastanawiałem się, czy stery do mojej karty graficznej będą otwarte czy zamknięte, kiedy kupowałem laptopa. Liczyłem że będą działać. 😉

        4. Awatar gothmori
          gothmori

          a serio to luknij w terminal czemu się robi biały ekran. Skoro ładuje się animacja to powinno pójść przynajmniej na low, mi błąd się kończy na błędnym dowiązaniu do poziomów. Program dowiązuje do /home/nazwausera/levels/

          Konkret:

          Could not read directoty (/home/memento/levels) failed, code 2 (No such file or directory)

          To nie wina drajwów, ja na wolnych pykam w supertuxkart'a i to przy moim starym radeonie
          ;]

        5. Awatar gothmori
          gothmori

          bezpośrednio przez blenderplayer nie rusza u mnie nawet menu… ;/

        6. Awatar y0g1
          y0g1

          @Piotr Pyclik
          Akurat w przeciwienstwie do ati to na intelu u mnie yofrankie dziala.
          Jesli menu Ci sie wyswietla to w opcjach wylacz shadery czy jakos tak – to pomoze.
          Mozesz tez wybrac srednia jakosc zamiast najwyzszej.

        7. Awatar Piotr Pyclik
          Piotr Pyclik

          Shadery były pierwszym co wymyśliłem, żeby wyłączyć. Nie jest to dla mnie krytycznie ważne, po prostu wyraziłem swoje rozczarowanie. Czy muszę dodawać, że od czasu do czasu na tym samym kompie, ale na Windzie, spokojnie pykam w tą samą grę? 😉

  2. Awatar Treadstone
    Treadstone

    mam nadzieje że to bedzie działać – poprzednia wersja wykrywała mi akcelerometr w laptopie jako pad i za cholere nie szło przestawić na klawiature…

  3. Awatar Sławek
    Sławek

    Założę się, że gierka nie jest w Pythonie, tylko napisana w C i skompilowana do kodu natywnego x86, a korzysta z Blender Game Engine.

    1. Awatar Sławek
      Sławek

      Chociaż na stronce http://download.blender.org/apricot/log_1_0_to_1_… jest wyszczególnionych dużo plików .blend, a także .py .

  4. Awatar A
    A

    Topienie się tej wiewiórki w lawie jest bardzo realistyczne… :->

    1. Awatar karakar
      karakar

      No nie bardzo, od temperatury powinna się zapalić jej sierść. Za to muszę przyznać, że krzyki są dość realistyczne.

  5. Awatar dknoto
    dknoto

    "z przyzwoitą ilością FPS."

    Na sprzęcie z wyświetlaczem ciekłokrystalicznym jedyna konieczna wydajność to
    60 FPS. Sterownik GL powinien zawierać funkcję synchronizacji z ramką ekranu.
    Pisanie oprogramowania pod OpenGL'a, które renderuje ramki z prędkościa większą
    niż prędkość odświeżania monitora jest idiotyzmem.

  6. Awatar tomacaster
    tomacaster

    Jakie są różnice między tymi silnikami? Crystal a Blender? Który jest lepszy (ma ładniejszą grafikę)? Dlaczego ta gra jest wydana na dwóch silnikach?

    1. Awatar Energizer
      Energizer

      Z tego co pamiętam to Crystal ma mniejsze wymagania a Blender daje ładniejszą grafikę, ale głowy nie daję 😉

    2. Awatar bijacz
      bijacz

      Crystal space jest silnikiem 3D, natomiast Blender jest odpowiedzialny za modelowanie środowiska. Ale gra na silniku Crystal Space oferuje ładniejszą grafikę niż ta z Blender Game Engine. Na stronie Yo Frankie! masz screeny z CS i BGE.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Crystal_Space

      http://pl.wikipedia.org/wiki/Crystal_Space

      http://pl.wikipedia.org/wiki/Blender_%28program%2…

      1. Awatar Energizer
        Energizer

        Cytat z poprzedniego newsa o Yo Frankie! :
        "Aby umożliwić zabawę również posiadaczom nieco słabszych komputerów gra została wydana równolegle na dwóch silnikach:
        – silnik Blendera (pełen wodotrysków, jednak bardziej zasobożerny)
        – silnik CrystalSpace (nie odstępujący bardzo jakością, jednak mniej wymagający)"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *