Kategorie:
29

Akumulator ładowany w parę sekund

Inżynierowie z amerykańskiego MIT opracowali rewolucyjną baterię litowo-jonową. Można ją naładować w kilka sekund, zamiast kilku godzin, jak to jest powszechne w stosowanych obecnie bateriach.

Ponadto, nowa bateria ma być mniejsza i lżejsza, a także bardziej żywotna. Ten fascynujący wynalazek może wkrótce odmienić świat nie tylko przenośnych gadżetów, komórek, czy laptopów, lecz także i motoryzację.

Więcej informacji: http://www.komorkomaniak.pl/9081/naladuj...ka-sekund/

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

75 komentarzy

zwiń wątek Sparrow1  12 marca 2009 o godz. 15:13 #
Gravatar

Niestety, na rewolucję trzeba będzie jeszcze poczekać. Jak podaje TechnologyReview baterie tego typu przede wszystkim szybko się rozładowują, a szybkie ładowanie to jakby dodatek. Charakteryzują się one mniejszą pojemnością niż tradycyjne baterie litowo-jonowe więc są przydatne w zastosowaniach które wymagają silnych impulsów energii w krótkim czasie, a nie długotrwałego przechowywania mocy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Zen Vantalye  13 marca 2009 o godz. 16:25 #
Gravatar

silnych impulsów energii w krótkim czasie to np.paralizatory?

 
 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  12 marca 2009 o godz. 15:19 #
Gravatar

Łłłłiiiiiii tam – i tak od razu to opa-opa ten-tu ją-ąą i finito.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jarek  12 marca 2009 o godz. 19:29 #
Gravatar

> Łłłłiiiiiii tam – i tak od razu to opa-opa ten-tu ją-ąą i finito.

Uzywasz opatentowanych lekow o ktorych nie masz pojecia,

jesz rzeczy o ktorych wytwarzaniu nie masz bladego pojecia,

napisales posta wykorzystujac opatentowana architekture x86,

spokojnie wiec bedziesz uzywal opatentowanej baterii.

Naprawde, swiat sie nie zawali jak to opatentuja, malo tego,

nalezy im sie patent i pieniadze za wysilek jaki wlozyli w wymyslenie

tej baterii, ale jesli uwazasz inaczej, pochwal sie co Ty ciekawego

i nowatorskiego wymysliles? Sluchamy z niecierpliwoscia o Twoim

pionierskim i darmowym wkladzie w rozwoj cywilizacji.

zwiń wątek i  12 marca 2009 o godz. 19:58 #
Gravatar

Bzdurzysz waść ideologicznie, patent jest za skuteczność i na skuteczność, wysiłek to jest coś bardzo słabo docenianego i wynagradzanego z prostego z resztą powodu, po prostu nie jest dobrem rzadkim. Teraz sobie odpowiedz dlaczego nie jest.

zwiń wątek mariusz12  13 marca 2009 o godz. 0:27 #
Gravatar

świetne podsumowanie, trochę zabolało, ale i prawda często w oczy kole

 
 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  13 marca 2009 o godz. 9:50 #
Gravatar

@Jarek:

1. Odnośnie pytania o patent:

– wejdź na stronę Urzędu Patentowego Rzeczpospolitej Polskiej i poszukaj – moje imię i nazwisko masz jako nick. A gdyby się okazało, że używasz opatentowanego internetu i przez to nie umiesz tam się poruszać to sprawdź numer prawa wyłącznego: 182294. Teraz możesz nakryć się uszami.

2. Sprawdź sobie jeszcze jedną rzecz: http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=4008572 – stary – wyluzuj trochę na przyszłość.

 
 
zwiń wątek Sparrow1  12 marca 2009 o godz. 19:37 #
Gravatar

Akurat produkcja baterii nie musi być open-sourcowa. Nie krytykujmy dla samej krytyki. Innowacje w realnym świecie są dużo droższe niż w świecie wirtualnym, więc producenci powinni mieć możliwość ochrony swoich praw.

 
zwiń wątek abec  12 marca 2009 o godz. 21:27 #
Gravatar

Ależ to jest właśnie to, co powinno być patentowane.

Nie "czarna skrzynka w którą można włożyć prąd, a potem go wyjąć", tylko konkretne rozwiązanie. Żadne finito, jak najbardziej zdrowa sytuacja.

 
 
zwiń wątek Kicer  12 marca 2009 o godz. 18:43 #
Gravatar

czyżby wynaleźli kondensator ? ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek D3X  12 marca 2009 o godz. 18:48 #
Gravatar

I to litowo-jonowy :)

 
zwiń wątek jrs  12 marca 2009 o godz. 20:13 #
Gravatar

Kiedyś już czytałem newsa o skonstruowaniu kondensatora który mógłby zastąpić akumulatory – dużą pojemność uzyskano zwiększając powierzchnie okładek za pomocą nanorurek węglowych. Ciekawe czy coś z tego wyszło…

zwiń wątek krzy2  12 marca 2009 o godz. 22:45 #
Gravatar

Tak, nazywa się to superkondensator i jest jak najbardziej do kupienia.

Niestety są dwie wady. Po pierwsze, jest to dość drogie. Po drugie, napięcie robocze nie może być wyższe niż około 3V. Można to rozwiązać, stosując np. przetwornice DC/DC, tylko to oczywiście pociąga za sobą dodatkowe koszty.

Znane są nawet konstrukcje pojazdów wykorzystujących superkondensatory do składowania energii :-) .

zwiń wątek marcinsud  13 marca 2009 o godz. 23:16 #
Gravatar

nie lepiej połączyć kilka takich w rzędzie?

 
 
zwiń wątek karakar  12 marca 2009 o godz. 22:51 #
Gravatar

Nie mogło nic wyjść, bo nie ma jeszcze technologii umożliwiającej produkcję nanorurek na masową skalę.

zwiń wątek krzy2  13 marca 2009 o godz. 13:51 #
Gravatar

> Nie mogło nic wyjść, bo nie ma jeszcze technologii umożliwiającej produkcję nanorurek na masową skalę.

A co to jest?

http://www.nanotubes.cn/english/carbonnanotubespricelist...

 
 
zwiń wątek R  13 marca 2009 o godz. 10:55 #
Gravatar

@ krzy2 "Po drugie, napięcie robocze nie może być wyższe niż około 3V. Można to rozwiązać, stosując np. przetwornice DC/DC, tylko to oczywiście pociąga za sobą dodatkowe koszty."

Wtedy można by kondensatorki połączyć szeregowo. Dokładnie tak samo jak się łączy poszczególne ogniwa w zwykłych bateriach. Spodziewam się, że problemem jest nie tyle niskie napięcie co jego duża zmienność w zależności od stanu naładowania. Tradycyjne baterie mają tę przewagę, że ich napięcie jest w przybliżeniu stałe.

zwiń wątek krzy2  13 marca 2009 o godz. 13:53 #
Gravatar

> Wtedy można by kondensatorki połączyć szeregowo.

Nie uczyli w szkole jaka jest pojemność zastępcza układu kondensatorów połączonych szeregowo?

 
zwiń wątek marcinsud  13 marca 2009 o godz. 23:22 #
Gravatar

no pojemność spadnie, ale można zastosować dość drogi i nieporęczny układ mieszany

 
zwiń wątek Królik  14 marca 2009 o godz. 10:30 #
Gravatar

@krzy2: pojemność kondensatora nie ma tu nic do rzeczy. Pechowo pojemność kondensatora i pojemność akumulatora/baterii to 2 zupełnie różne wielkości fizyczne mimo tej samej nazwy. Pojemność kondensatorów mierzy się zwykle w faradach*, pojemność akumulatorów w watogodzinach (Wh). Nazwijmy tę drugą pojemnością akumulatorową, żeby się nie myliło. Pojemność akumulatorowa połączonych kondensatorów jest równa SUMIE pojemności akumulatorowej połączonych kondensatorów NIEZALEŻNIE czy połączone szeregowo czy równolegle. A z pojemnością wyrażoną w faradach masz rację, tylko że dla użytkownika tutaj ona właśnie nie ma znaczenia. Stąd pomysł z połączeniem kilku kondensatorów szeregowo jest jak najbardziej o.k.

Dodam jeszcze, że ze spadkiem napięcia też można sobie poradzić stosując odpowiednią przetwornicę impulsową – która w porównaniu z kosztem nanorurek pewnie i tak byłaby tania jak barszcz :D

*) Pojemność 1F jest zdefiniowana jako ilość ładunku (w kulombach) potrzebnego do podniesienia napięcia kondensatora o 1V.

 
zwiń wątek krzy2  14 marca 2009 o godz. 15:43 #
Gravatar

> Pojemność 1F jest zdefiniowana jako ilość ładunku (w kulombach) potrzebnego do podniesienia napięcia kondensatora o 1V.

Bzdura. Sprawdź sobie definicję farada w wikipedii. Podpowiem: 1 F = 1 C / 1 V.

> pojemność akumulatorów w watogodzinach (Wh)

Nie w Wh (to jest jednostka energii), tylko w amperogodzinach (Ah). 1 Ah = 3600 As = 3600 C. "Pojemność akumulatora", to po prostu zgromadzony w nim ładunek.

Pojemność zastępcza układu n kondensatorów o pojemności C połączonych szeregowo Cs = C/n, czyli po naładowaniu baterii do napięcia U, zgromadzony na niej ładunek wyniesie Qs = Cs*U = C/n*U. Czyli jest n krotnie mniejszy od zgromadzonego na JEDNYM kondensatorze naładowanym do napięcia U (Q = C*U). Nawet zakładając, że szeregowe połączenie pozwoli n-krotnie podnieść napięcie baterii, wtedy ładunek wyniesie Qs1 = Cs*n*U = C/n*n*U = C*U = Q, czyli tyle, ile ładunek na jednym kondensatorze.

W dodatku w miarę ładowania/rozładowywania baterii kondensatorów będzie się zmieniać na niej napięcie (w przeciwieństwie do kondensatora) i trzeba sobie z tym jakoś radzić, np. dając przetwornicę DC/DC. Tylko że taka przetwornica musi pracować z prądami rzędu tysięcy amperów po stronie baterii i nie jest to ani proste, ani tanie.

 
zwiń wątek Królik  15 marca 2009 o godz. 7:50 #
Gravatar

> Bzdura. Sprawdź sobie definicję farada w wikipedii. Podpowiem: 1 F = 1 C / 1 V.

Przecież DOKŁADNIE ten wzór napisałem, tyle że słownie. Czytanie ze zrozumieniem się kłania? Pojemność [F] = ilość ładunku [C] dostarczonego do kondensatora potrzebna do podniesienia jego napięcia o 1 V. Czyli właśnie 1F = 1C / 1V.

> Nie w Wh (to jest jednostka energii), tylko w amperogodzinach (Ah)

Niektórzy upraszczają do Ah, co nie zmienia faktu, że z użytkowego punktu widzenia ważna jest ILOŚĆ ENERGII jaką da się zgromadzić. A ilość energii wyraża się w J lub Wh (1Wh = 3600 J). Grzałka podłączona do akumulatora (12V, 1Ah) zagotuje 4 razy więcej wody, niż ta sama grzałka podłączona do akumulatora (3V, 1Ah).

>“Pojemność akumulatora”, to po prostu zgromadzony w nim ładunek

Błąd. Użytkownika interesuje zgromadzona ENERGIA. Energia != ładunek, i ani w przypadku akumulatorów, ani kondensatorów te wielkości nie są nawet proporcjonalne. Ba, w pewnych sytuacjach akumulator 2500 mAh może zasilać to samo urządzenie krócej, niż akumulator 2200 mAh o innej charakterystyce rozładowania.

W przypadku kondensatorów połączonych szeregowo, sumaryczna zgromadzona energia jest równa sumie energii poszczególnych kondensatorów. Jeśli twierdzisz inaczej, to odpowiedz w takim razie na pytanie gdzie w połączeniu szeregowym miałaby ta energia znikać? Zamieniać się na ciepło? :D

 
 
 
 
zwiń wątek wo  12 marca 2009 o godz. 20:16 #
Gravatar

Być może jesteś bliski prawdy. Ostatnio pojawiło się dużo ciekawych rzeczy na temat hybrydowej technologi superkondensator/akumulator. Najwięcej prac jest poświęconych sprzęgnięcia superkondensatora z (prawie) klasycznym akumulatorem ołowiowym. Daje to możliwość przyjęcia bardzo dużego impulsu prądowego, który następnie wtórnie jest dystrybuowany we właściwej strukturze akumulatora.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek kwant  12 marca 2009 o godz. 22:46 #
Gravatar

Policzmy… Bateria w moim laptopie ma 10.8V i 4.8AH czyli 52WH. Oznacza to, że przez godzinę może produkować 52W co oznacza, że trzeba ją ładować przez godzinę mocą co najmniej 52W (zasada zachowania energii + 100% sprawność).

Kilka sekund (ładowania) oznacza nie więcej niż 10. Gdyby tą samą baterię ładować w czasie 10s to moc ładowania musiała by wzrosnąć 3600/10 razy czyli do 18720W. Tak, 18.7KW… Dla tych co jeszcze nie chwycili kilka konsekwencji:

- na moim zasilaczu pisze 20V, czyli prąd ładowania miałby wartość 930A (metr kabla wytrzymującego takie natężenie (a muszą być dwa!) waży co najmniej kilo… i łatwo się nie zgina)

- zasilacz byłby gabarytów spawarki (sporej)

- po stronie pierwotnej (230V) takiego ,,zasilacza'' mielibyśmy 81A, standardowe zabezpieczenia nadprądowe w instalacjach domowych to 16A, czyli podczas ładowania musielibyśmy pożyczać energię od sąsiadów (kilku)

- gdyby sprawność ładowania wynosiła 90% (co jest chyba wygórowaną liczbą) w postaci ciepła wydzielało by się około 2KW przez 10s (w pobliżu takiej ładującej się baterii raczej bym nie chciał przebywać).

Czy kogoś jeszcze nie przekonałem, że ładowanie baterii w 10s jest niepraktyczne??? Być może możliwe, ale…

Kwant!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Otaq  12 marca 2009 o godz. 22:58 #
Gravatar

Chyba jednak poczekam* aż trochę bardziej upowszechnią się/stanieją ogniwa paliwowe. Wtedy komórka zasilana metanolem z pojemniczka wielkości wkładu do pióra mogłaby działać nawet ponad miesiąc zamiast kilku dni – koniec z ładowarkami i kablami to byłby początek telefonów na naboje :)

*dość długo sobie poczekam ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek bobycob  13 marca 2009 o godz. 8:23 #
Gravatar

za to będziesz po naboje leciał do kiosku i denerwował się, że po roku eksploatacji trzyma tydzień a nie miesiąć

zwiń wątek karakar  13 marca 2009 o godz. 8:59 #
Gravatar

Po roku dalej będzie miesiąc trzymać, bo w odróżnieniu od akumulatorów nie ma problemu z zmniejszającą się pojemnością.

zwiń wątek boby  13 marca 2009 o godz. 14:00 #
Gravatar

i za co te minusy? przecież katalizator – na którym zachodzi reakcja – nie jest wieczny.

 
zwiń wątek Królik  14 marca 2009 o godz. 10:32 #
Gravatar

Teoretycznie jest wieczny. Tzn. w prawidłowo działającym akumulatorze nie podlega żadnemu zużyciu.

 
 
zwiń wątek CzarnyZajaczek  13 marca 2009 o godz. 9:42 #
Gravatar

albo włożysz komórkę do kieszeni nieprzemakalnej kurtki i komórka ci się… udusi :P , tzn. wyłączy sie z powodu braku tlenu :D

wszystko ma swoje wady i zalety

zwiń wątek Otaq  13 marca 2009 o godz. 12:14 #
Gravatar

Każdy problem da się rozwiązać. Chociaż muszę przyznać, że ciekawie by było "wydusić wszystko" z telefonu ;)

Inna sprawa, że produktem ubocznym utlenienia metanolu będzie dwutlenek węgla i para wodna, więc po miesiącu trzymania telefonu w kieszeni nieprzemakalnej kurtki miałoby się ~1ml wody sodowej :P

Ale spokojnie, reakcja w ogniwie paliwowym nie przebiega na tyle szybko żeby był problem z "poceniem się" i "duszeniem" telefonu – więcej wilgoci wydziela się podczas oddychania :)

 
 
 
 
zwiń wątek Randy Barsotti  17 marca 2011 o godz. 0:52 #
Gravatar

This weblog seems to get a large ammount of visitors. How do you advertise it? It offers a nice unique twist on things. I guess having something useful or substantial to talk about is the most important thing.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ellena Revilla  8 kwietnia 2011 o godz. 22:31 #
Gravatar

I’d be inclined to set with you on this. Which is not something I usually do! I really like reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to speak my mind!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Car Insurance Guru  12 kwietnia 2011 o godz. 3:05 #
Gravatar

While I tend to agree with the post I strongly believe that car insurance has become too complex for the average car insurance policy holder. Just like any serious purchase however you must perform due diligence and research the companies before you buy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Rodrick Cannedy  12 kwietnia 2011 o godz. 3:22 #
Gravatar

Have you ever considered about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is fundamental and all. But think of if you added some great images or video clips to give your posts more, „pop”! Your content is excellent but with pics and clips, this website could undeniably be one of the most beneficial in its niche. Good blog!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek HCG Drops  12 kwietnia 2011 o godz. 4:34 #
Gravatar

I mastered more something totally new on this losing weight issue. 1 issue is a good nutrition is very vital whenever dieting. A massive reduction in bad foods, sugary meals, fried foods, sugary foods, beef, and white-colored flour products may perhaps be necessary. Possessing wastes unwanted organisms, and contaminants may prevent aims for shedding fat. While particular drugs in the short term solve the matter, the awful side effects aren’t worth it, and they also never present more than a non permanent solution. It can be a known indisputable fact that 95% of diet plans fail. Thanks for sharing your ideas on this blog.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Local Tutor  12 kwietnia 2011 o godz. 4:40 #
Gravatar

My neighbor and I have been just debating this particular topic, he is usually in search of to prove me incorrect. Your view on that is great and precisely how I really feel. I simply now mailed him this website online to point out him your personal view. After looking over your website I e book marked and shall be coming back to learn your new posts!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten Test  12 kwietnia 2011 o godz. 5:03 #
Gravatar

I just additional this web site to my favorite features. I enjoy studying your posts.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek streaming movies  12 kwietnia 2011 o godz. 5:48 #
Gravatar

Wanna watch all the new and old movies check out my site

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Huntington Station New York Passport Offices  12 kwietnia 2011 o godz. 7:05 #
Gravatar

Very cool, some great points! I appreciate you making this article available, the rest of your blog is also well done. I hope you have a wonderful day.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 kwietnia 2011 o godz. 8:32 #
Gravatar

I just stumbled on your blog when i was lookng on Google. I have to say that the knowledge here was the most complet that I found anyplace. I am definitly bookmarkin this to be bck and read later

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wii Cheats  12 kwietnia 2011 o godz. 8:51 #
Gravatar

To copy Wii discs just isn’t as simple as simply just inserting a blank disc inside the DVD or CD writer of this computer and simple copy paste. Wii is a special discs with a hard data encryption and needs special software to replicate the Wii disc regarding backup.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek vakantiehuis beieren  12 kwietnia 2011 o godz. 8:58 #
Gravatar

Limitless, in a nutshell, is the story of a struggling writer/slacker who stumbles upon a drug that causes him use his brain to its full thinking potential- and like any other drug, he has to deal with the consequences that come from over-use and the dangers of the black market.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Anti Wrinkle  12 kwietnia 2011 o godz. 10:50 #
Gravatar

The same as every organ in our body, our skin ages – unquestionably faster if stress is on the equation.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek vlc player download  12 kwietnia 2011 o godz. 10:55 #
Gravatar

Does someone know if I could use VLC Player for iPhone? And is it possible to stream megavideo through VLC Player? I have seen rumors about this!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  12 kwietnia 2011 o godz. 15:01 #
Gravatar

Hello clever points.. now why didn’t i think of those? Off subject barely, is that this page pattern merely from an abnormal set up or else do you use a personalized template. I exploit a webpage i’m seeking to improve and well the visuals is probably going one of many key things to complete on my list.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek stickman games  12 kwietnia 2011 o godz. 15:08 #
Gravatar

is not any searching like the searching of man, these who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything thereafter.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  12 kwietnia 2011 o godz. 16:10 #
Gravatar

I recently found your favorite blogging site on the internet and check frequently their early discussions. Save up the very good use. Freezing other the Feed in order to items Windows live messenger Up-to-date information Target audience. Attempting to find toward checking alternative of your stuff down the road!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Samella Stoop  12 kwietnia 2011 o godz. 16:49 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Garry Winchell  12 kwietnia 2011 o godz. 17:21 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wilmington NC Custom Home Builder  12 kwietnia 2011 o godz. 17:53 #
Gravatar

I know this isn’t precisely on subject, however i’ve a website using the identical program as effectively and i am getting troubles with my comments displaying. is there a setting i’m missing? it’s possible you could help me out? thanx.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car detail equipment  12 kwietnia 2011 o godz. 17:56 #
Gravatar

Great blog. Lots of blogs like this cover subjects that can’t be found in print. I don’t know how we got on 15 years ago with just newspapers and magazines.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek central heating problems  12 kwietnia 2011 o godz. 18:30 #
Gravatar

An attention-grabbing dialogue is worth comment. I think that you must write more on this matter, it may not be a taboo topic however generally people are not enough to speak on such topics. To the next. Cheers

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek blog  12 kwietnia 2011 o godz. 19:15 #
Gravatar

This is really a new pretty advantageous start reading on behalf of me, Are required to admit you could potentially be One in the perfect people I just even discovered.Many thanks for writing this instructive post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  12 kwietnia 2011 o godz. 19:15 #
Gravatar

Hi there! Your personal document pebbles that’s a legitimate decent comprehend!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Charlene A. Ballard  12 kwietnia 2011 o godz. 19:57 #
Gravatar

Thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  12 kwietnia 2011 o godz. 20:01 #
Gravatar

Hey clever points.. now why didn’t i consider these? Off subject barely, is that this web page sample merely from an abnormal installation or else do you employ a custom-made template. I use a webpage i’m looking for to improve and effectively the visuals is probably going one of many key things to finish on my list.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek auto detailing supplies  12 kwietnia 2011 o godz. 20:09 #
Gravatar

Great site here. So many websites like yours cover subjects that can’t be found in print. I don’t know how we got by 12 years ago with just newspapers and magazines.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek this website  12 kwietnia 2011 o godz. 20:40 #
Gravatar

I am commenting to let you understand what a excellent encounter my girl found browsing your web page. She noticed several things, which included how it is like to possess an awesome coaching spirit to have others with ease learn about chosen extremely tough things. You actually surpassed my desires. I appreciate you for showing the valuable, trustworthy, edifying and as well as cool guidance on that topic to Jane.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbett  12 kwietnia 2011 o godz. 21:36 #
Gravatar

Well written post, nicely researched as well as useful for me in the future.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek driving instructor training courses  12 kwietnia 2011 o godz. 21:54 #
Gravatar

How do you fancy being your personal boss, choosing your personal operating hours and meeting new individuals every single day? Would you prefer to make good money and have the satisfaction of helping individuals understand anything new? It really is straightforward to find out why countless people from each and every walk of life need to be a driving instructor.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coach outlet  12 kwietnia 2011 o godz. 21:56 #
Gravatar

Do you have a spam issue on this website; I also am a blogger, and I was curious about your situation; we have developed some nice methods and we are looking to exchange methods with other folks, please shoot me an e-mail if interested.coach outlet

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek loan officer  12 kwietnia 2011 o godz. 21:58 #
Gravatar

It was a map from the country with little reddish dots where we could expect to see concentrations of the swine flu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lisa Wade  12 kwietnia 2011 o godz. 22:01 #
Gravatar

Having just been searching for useful websites for the research project I’ve been working on when I happened to stumble upon yours. Thanks for this helpful content! — Lisa Wade

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek haeckel  12 kwietnia 2011 o godz. 23:19 #
Gravatar

How come you dont have your web site viewable in wap format? cant see anything in my iPad.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek artificial insemination  13 kwietnia 2011 o godz. 1:59 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 kwietnia 2011 o godz. 2:12 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Maca  13 kwietnia 2011 o godz. 2:41 #
Gravatar

I would like to thank you for the particular efforts you earn in composing this article.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kim Cannon  13 kwietnia 2011 o godz. 5:43 #
Gravatar

What a amazing site and interesting posts, I will add a link on my blogroll and bookmark this site. Regards! Thanks! Cheers! Kim Cannon

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Melva Wiggan  13 kwietnia 2011 o godz. 5:55 #
Gravatar

You made some respectable factors there. I looked on the web for the difficulty and located most individuals will go along with together with your website.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Przewóz Osób Gdańsk  13 kwietnia 2011 o godz. 10:11 #
Gravatar

My wife and i have been quite delighted when Albert could complete his preliminary research through the precious recommendations he made when using the site. It is now and again perplexing to simply happen to be giving for free secrets and techniques that most people could have been selling. We acknowledge we have got the website owner to be grateful to for that. The main explanations you’ve made, the straightforward web site menu, the friendships you will help instill – it is everything fabulous, and it is facilitating our son in addition to us do think that idea is brilliant, which is pretty fundamental. Thanks for the whole lot!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Busy Gdańsk  13 kwietnia 2011 o godz. 12:19 #
Gravatar

It’s hard to find educated people on this subject, however you sound like you recognize what you’re speaking about! Thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek british silver  13 kwietnia 2011 o godz. 12:43 #
Gravatar

British Sovereign coins were very first minted in 1489 by King Henry VII with England.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  13 kwietnia 2011 o godz. 13:28 #
Gravatar

Search engine marketing needs a superb search engine optimizer plan. Simply one of these methods could make a big distinction in your websites place and company your website brings you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek John Mauleon  13 kwietnia 2011 o godz. 14:56 #
Gravatar

Whats up! I just want to give an enormous thumbs up for the great information you might have here on this post. I will probably be coming again to your weblog for more soon.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia