Artykuł sponsorowany
Zastanawiasz się jak przyciągnąć użytkowników i sprawić, aby to właśnie Twoja strona była na pierwszej pozycji w TOP 10? Możliwości do zdobycia popularności w sieci jest wiele, jednakże bardzo dużo zależy od tego kim jest Twój potencjalny klient i czego w zasadzie potrzebuje. Nieustanne zmiany algorytmów Google wymagają trzymania ręki na pulsie. Na skuteczne pozycjonowanie serwisów internetowych wpływa szereg kluczowych działań. Mamy jednak nadzieję, że ten krótki kurs SEO pozwoli Ci zrozumieć, co wpływa na pozycjonowanie stron w Google.
Jak wygląda pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach?
SEO (Search Engine Optimization), polega na optymalizacji strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych (SERP – Search Engine Results Page). Dobre pozycjonowanie strony to złożony proces, który ma skutkować osiągnięciem najwyższych pozycji w organicznych (naturalnych) wynikach Google. Aby Twoja strona www uzyskała miejsce w TOP 10, należy przyjrzeć się ponad 200 czynnikom za to odpowiadającym. Nie jest łatwo opowiedzieć o wszystkich, jednakże przybliżenie kilku z nich, da podstawy i odpowie na nurtujące pytanie: co wpływa na pozycjonowanie strony?
- Tytuł strony (meta title) – wstawiany w miejsce kodu źródłowego. Informuje o tematyce stron;
- opis strony (meta description) – informuje użytkowników o zawartości serwisu www. Jest ważnym ogniwem w procesie pozycjonowania – zachęca internautów do wejścia na witrynę. Meta description wyświetla się pod meta title. Razem tworzą spójną całość;
- content – dobrej jakości, unikalne teksty, nasycone słowami kluczowymi (keywords). Pamiętaj o tym, aby teksty były nie tylko atrakcyjne dla użytkownika i odpowiadały na jego potrzeby. Treści powinny być także doskonałą pożywką dla Googlebotów;
- responsywność – zwróć uwagę na to, aby Twoja strona była dostępna i czytelna również na małych ekranach smartfonów i tabletów;
- czas ładowania strony www – zadbaj o to, aby dostęp do Twojej witryny był naprawdę szybki – liczy się tylko tu i teraz;
- łatwe w obsłudze Menu – zwróć uwagę na nawigację witryny. Nie pozwól, aby użytkownik korzystający z Twojej strony czuł się zagubiony. Intuicyjność to jeden z tych czynników, który decyduje o czasie spędzonym na stronie internetowej;
- grafika i filmy – ładne i przejrzyste obrazy. Użytkownicy przyzwyczajeni są do przeglądania, dlatego też powinieneś zadbać o to, aby umilić im ten czas miłymi dla oka kolorami.
Podział na obszary – od czego zależy pozycjonowanie strony w Google?
Powyższy zbiór czynników mocno nakreślił ściśle powiązane ze sobą obszary, w jakich odbywa się SEO. Można zatem wyodrębnić 3 płaszczyzny, które obrazują, na jakie etapy powinno dzielić się cały ten proces.
- Pozycjonowanie w obrębie strony (SEO – on-site/on-page) – związane z kodem źródłowym witryny, strukturą całej strony, jej zawartością, a także swobodnym dostępem robotów Google odpowiedzialnych za indeksowanie stron w wyszukiwarkach;
- Pozycjonowanie poza stroną www (SEO – off-site/off-page) – dotyczą publikacji linków (link building), ich ilości oraz budowy. To od ich jakości zależy czy strona www zostanie uznana za wartą odwiedzenia – to ważne w przypadku budowania autorytetu serwisu. W obrębie obszaru prac istotną sprawą jest również sam content, realizowany poza witryną;
- Analityka internetowa, w ramach której wykorzystywane są zarówno takie narzędzia jak Google Analytics i Google Search Console, jak i same umiejętności pozycjonera.
Jakie korzyści daje optymalizacja SEO?
Z roku na rok coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarek internetowych, przeszukując ich zasoby pod kątem informacji. W obliczu tego, ważne jest, aby zdobyć możliwie jak najwyższą pozycję w Google. Skrojone na miarę robotów teksty, oraz nasycenie ich odpowiednimi frazami, pozwoli użytkownikom na znalezienie Twojej witryny w morzu potrzeb. Jakie korzyści przyniesie Tobie promocja strony w Google?
- Widoczność – uzyskanie zaszczytnego miejsca wśród 10 pierwszych wyników wyszukiwarek to dobra pozycja do tego, aby zdobyć spore zainteresowanie internautów.
- Autorytet – zbudujesz go dzięki większej popularności strony www. Wzrost wartościowego ruchu sprawi, że użytkownicy będą korzystali właśnie z Twoich produktów lub usług.
- Dotarcie do klientów, którzy nie mieli o Tobie pojęcia – wraz ze wzrostem ruchu na stronie, Twoja przewaga nad konkurencją będzie rosnąć – tak jak liczba klientów, którzy chcą skorzystać z oferty.
Agencja marketingu internetowego – SEM SEO SEMPIRE
Jak działa pozycjonowanie stron www? SEO to proces rozciągnięty w czasie, wymagający fachowego podejścia i technicznej wiedzy z zakresu optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek oraz budowania zaufania, bez którego Ty i Twoja witryna nie zdobędziecie rzeszy klientów. Sprostanie wszystkim tym zadaniom jest trudne, dlatego warto poszukać wsparcia z zewnątrz, dającego oczekiwane rezultaty. Aby wykorzystać potencjał SEO, przekaż to zadanie profesjonalistom, którzy wiedzą, co wpływa na pozycjonowanie stron w Google.
SEMPIRE to agencja zajmująca się reklamą w Internecie zrzeszająca doświadczonych specjalistów. SERMPIRE realizuje projekty, przynoszące zadowalające efekty wielu firmom. Dzięki rzetelnym analizom SEMPIRE skutecznie wyznacza kierunki działań zmierzające do uzyskania jak najlepszych wyników w wyszukiwarkach internetowych.
Skontaktuj się z SEMPIRE i skorzystaj z darmowej analizy SEO. Zadbaj o widoczność swojej firmy w sieci i przekaż to zadanie profesjonalistom.
Szczegóły znajdziesz pod adresem:
https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html
Opinie o SEMPIRE / referencje:
https://www.sempire.pl/referencje.html