W sieci pojawiły się ostatnio dwa ciekawe teksty związane z grafiką w KDE. Pierwszy to prelekcja Zacka Rusina na temat obsługi SVG, a drugi to wywiad z programistami Krity.
Zack Rusin nakreślił ogólny schemat wykorzystania SVG w KDE. Środowisko ma w tym celu do wyboru dwa silniki: lekki i szybki QtSVG, który implementuje podzbiór standardu SVG 1.2 (Tiny) oraz dużo bardziej uniwersalny QtWebKit.
Zack wspominał o praktycznym wykorzystaniu SVG w KDE (ikony, Plasma oraz największa obecnie na świecie kolekcja gier wykorzystujących grafiki w tym formacie), a także o występujących problemach i propozycjach ich rozwiązania (zaokrąglanie rogów, wyświetlanie w małych rozdzielczościach, animacja i gradienty).
Boudewijn Rempt i Cyrille Berger opowiadali z kolei o Kricie — edytorze grafik rastrowych z KOffice. Ze względu na rozmaitość zainteresowań twórców Krita jest przeznaczona zarówno do rysowania, malowania, jak i edycji fotografii.
Cyrille Berger dał znać, że szykuje się w niej mechanizm do pracy grupowej, a także, że wersji 2.0 beta możemy się spodziewać mniej więcej za miesiąc.
Dodaj komentarz