Adobe wypuścił wersję beta oprogramowania “Alchemy”, które pozwala na skompilowanie kodu zapisanego w C/C++ do AS3.
“Alchemy” jest to projekt badawczy, umożliwiający użytkownikom skompilowanie kodu C czy C++ do kodu AS3, który następnie można uruchomić na ActionScript Virtual Machine (AVM2). Pozwala to na wykorzystanie wysoko wydajnych bibliotek C w aplikacjach sieciowych przy minimalnych stratach na AVM2. Po kompilacji kodu do ActionScript 3.0 otrzymuje się pliki SWF lub SWC, które można wykonać we Flash Playerze 10 czy Adobe AIR 1.5. Dzięki temu możliwe jest ponowne wykorzystanie w aplikacjach sieciowych istniejących bibliotek stworzonych w C/C++.
Z założenia Alchemy powinno być wykorzystywane w połączeniu z bibliotekami C/C++, które nie posiadają wielu zależności systemowych. Idealnie sprawdza się w przypadku wymagających obliczeń, jak transkodowanie audio/wideo, manipulacja danymi, parsowanie XML, funkcje kryptograficzne czy symulacje fizyczne. Wydajność osiągana dzięki takiemu przekompilowaniu jest znacząco wyższa od ActionScript 3.0, i mniej więcej 2-10x niższa od natywnego kodu C/C++.
Alchemy nie powinien być wykorzystany jako główny sposób tworzenia aplikacji SWF przy użyciu C/C++. Ma jedynie na celu ukazanie, w jak łatwy sposób można stworzyć pomost pomiędzy C/C++ i ActionScript, który rozszerza możliwości platformy Flash dzięki C/C++ przy okazji zapewniając ochronę dawaną przez Flash Playera.
Alchemy nie jest ostateczną wersją oprogramowania, dlatego może zawierać błędy. Adobe nie wspiera tej wersji, jak również odradza wykorzystania jej do tworzenia kodu produkcyjnego. By ułatwić zapoznanie się z aplikacją, Adobe przygotowało przykładowe biblioteki oraz namawia programistów do dzielenia się własnym kodem.
Dodaj komentarz