Zaufałeś agencji PR i oczekujesz od niej także prowadzenia profili na portalach społecznościowych? A może odwrotnie – współpracujesz z agencją social media i chciałbyś dostać w pakiecie dobry PR? Niestety, oba rodzaje agencji zajmują się nieco odmienną formą tworzenia pozytywnego wizerunku.
Agencje social media – jak to działa?
Decydując się na współpracę z jakąkolwiek agencją (zarówno PR, jak i social mediową), warto najpierw poznać jej specyfikę – czym dotychczas się zajmowała, kto w niej pracuje, na jakim polu odnosiła sukcesy. Ogólnie rzecz biorąc, media społecznościowe i dbanie o wizerunek się nie wykluczają, jednak zazwyczaj agencje specjalizują się w konkretnym temacie.
Dobra agencja social media profesjonalnie podejdzie do prowadzenia profili Twojej firmy w różnych mediach społecznościowych – w zależności od Twoich potrzeb będą to kanały ogólne i bardziej branżowe. Agencja social media wie jak zadziałać w przypadku tzw. kryzysów, czyli pojawienia się natłoku negatywnych opinii na temat Twojej firmy w mediach społecznościowych. Ci specjaliści znają różne portale, zaproponują Ci najlepsze rozwiązania. Będziesz widział efekty kampanii reklamowych, ponieważ pracownicy agencji będą potrafili wykorzystać wszystkie formy docierania do internetowych odbiorców.
Agencje PR – na czym polega ich działalność?
Czym różnią się więc agencje PR od agencji social media? Otóż zazwyczaj pracują tutaj ludzie, którzy na budowaniu wizerunku zjedli już zęby. Po części jest to związane także z odbiorcami, którzy czekają na Ciebie w mediach społecznościowych – jednak nie do końca. Bynajmniej nie jest to uszczypliwość, bo uważamy, że i oni mogą dokładnie znać się na swojej robocie, ale wykonują ją raczej w terenie, a nie w mediach społecznościowych.
Zadaniem PR-owców jest budowanie relacji wewnątrz firmy i z jej otoczeniem – specjaliści pomogą upłynnić system komunikacji z pracownikami, pokażą Twoją firmę (oczywiście w pozytywnym świetle) w tradycyjnych mediach. Doświadczeni PR-owcy doskonale przeprowadzą Cię także m.in. przez meandry konferencji prasowych – zaplanują całe wydarzenie, zaproszą odpowiednich gości (np. dziennikarzy), zadbają, aby wszyscy byli zadowoleni.
Dlatego zanim zdecydujesz się na usługi jednej z tych agencji (przy założeniu, że nie wybierzesz obu), sam wyznacz cele swojej firmy. Jeśli chcesz poszerzyć rozpoznawalność swojej marki w sieci i zdobyć czekających tutaj potencjalnych klientów – najlepszy dla Ciebie będzie wybór dobrej agencji social media.
Dodaj komentarz