Artykuł sponsorowany
We współczesnym świecie, nie sposób wręcz obejść się bez smartfonu czy tabletu i obsługiwanych przez nie aplikacji. Nie dziwota więc, że coraz więcej firm, zatrudnia rzesze specjalistów w celu stworzenia „apki”, która ułatwi współpracę z klientami, a przy okazji będzie dobrą kartą przetargową na konkurencyjnym rynku. Potencjał, jaki niosą ze sobą aplikacje mobilne, zauważyły także banki i od jakiegoś czasu prześcigają się, w coraz to większym zakresie możliwości i operacji finansowych, których można dokonać kilkoma kliknięciami.
Nie ma co ukrywać, że dobrze przygotowana i funkcjonalna aplikacja, przyciąga klientów, zwłaszcza tych młodszych – nieco lepiej obeznanych ze współczesną technologią, dla których większe znaczenie ma możliwość obsługi konta z telefonu czy tabletu.
Tego typu aplikacje, to przede wszystkim łatwy i szybki sposób na dokonywanie transakcji finansowych w praktycznie każdym zakątku globu. Jedyne czego potrzebujemy to sprawny smartfon i dostęp do internetu.
Co trzeba wziąć pod uwagę?
Rozważając nad jakością i funkcjonalnością bankowych aplikacji mobilnych, należy zwrócić uwagę na kilka czynników:
- Dostęp do bankomatów
Mianowicie, czy za pomocą aplikacji mobilnej, będziemy mieć możliwość podjęcia naszych pieniędzy z bankomatu. Chodzi tu wpisanie w bankomacie specjalnego kodu, który pozwoli na wypłatę gotówki. Uwaga, nie wszystkie bankomaty oferują taką możliwość.
- Programy lojalnościowe
Rabaty, promocje i zniżki – czyli wszystkie bonusy, które zyskujemy dzięki korzystaniu z aplikacji mobilnej.
- Płatności sklepowe
Podobnie jak w przypadku wypłat za pomocą aplikacji, niektóre z nich oferują również możliwość dokonywania opłat za pomocą specjalnego kodu, który wpisujemy w sklepowym terminalu.
- Rodzaje logowania
Mianowicie opcje, które poniekąd zabezpieczają nasze aktywa w przypadku zgubienia lub kradzieży telefonu. Mogą to być – PIN, hasło, znak lub odcisk palca.
- Interfejs i szata graficzna
Czyli generalna prezencja aplikacji. Chodzi tu głównie o przejrzystość, która w maksymalnym stopniu ułatwia korzystanie z mobilnej bankowości. Przykładowo – ilość „kliknięć” potrzebnych do wykonania konkretnej transakcji czy czynności.
Które banki oferują aplikacje mobilne
Smartfony i tablety stały się dzisiaj na tyle popularne, że dostęp do aplikacji mobilnej to absolutna podstawa. Tak więc niezależnie od tego w jakim banku posiadacie rachunek (sprawdź najlepsze oferty kont bankowych), najpewniej gwarantuje on dostęp do aplikacji mobilnej (lepszej lub gorszej).
Bankowość mobilna – przegląd aplikacji
Szukając wyróżniających się aplikacji związanych z bankowością mobilną wspomnieć należy o:
- ING Mobile
Przejrzysty interfejs został tu ciekawie połączony ze sporą funkcjonalnością. Dzięki tej aplikacji możemy wypłacać gotówkę z bankomatów, jak i dokonywać płatności w sklepach. Dodatkowo mamy tu dostęp do aż 3 rodzajów logowania – a więc i ochrony naszych pieniędzy.
- MBank
Kolejna, bardzo dobrze wykonana „apka”, jej jedyną wadą jest tylko jeden dostępny sposób logowania. Poza tym, spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.
- PKO BP
Również w tym przypadku, każdy klient, który zdecyduje się na skorzystanie z aplikacji mobilnej, powinien być w pełni zadowolony z możliwości jakie oferuje iPKO. Płatności sklepowe, wypłaty z bankomatów, programy lojalnościowe – a to wszystko w twoim telefonie.
Podsumowując
Decydując się na założenie rachunku osobistego w danym banku, sprawdźmy możliwości, jakie daje nam, oferowana przezeń, aplikacja mobilna. Trzeba pamiętać, że najlepsze ofert kont bankowych, to nie tylko darmowe przelewy czy wypłaty z bankomatów, ale także dostęp do swoich funduszy w każdym miejscu i czasie.
Dodaj komentarz