Programista Google, Aaron Boodman, potwierdził, że przeglądarka Chrome będzie dostępna z rozszerzeniem blokującym reklamy. Co więcej — sponsorem projektu będzie samo Google.
Boodman opublikował dokument opisujący rozszerzenia Chrome, przedstawiający zarys architektury rozszerzeń przeglądarki Google.
W dokumencie znaleźć możemy też listę funkcjonalności, które Google będzie wspierać oficjalnie. Są to — oprócz tytułowego AdBlocka — takie rzeczy jak: obsługa bookmarków (Delicious Toolbar, StumbleUpon), filtrowanie treści (oprócz blokowania reklam również Flashblock, tryb prywatności czy ochrona rodzicielska), usprawniacze ściągania (akceleratory, DownThemAll, FlashGot), czy dodatkowe funkcjonalności jak w rozszerzeniach ForecastFox, FoxyTunes, Web Of Trust, GooglePreview czy BugMeNot.
W niedawnym rankingu CNet okazało się, że prawie 20% potencjalnych użytkowników rezygnuje z Chrome z powodu braku obsługi rozszerzeń. Google nie obiecał jeszcze konkretnego terminu udostępnienia tej funkcji, ale jest ona na pierwszym miejscu listy priorytetów projektu Chromium, w ramach którego rozwijana jest przeglądarka.
Dodaj komentarz