Czwarty operator rośnie kosztem Plusa

Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP napisał na blogu, iż uzyskał informacje od znajomych z marketingu na temat obecnego stanu polskiego rynku pre-paid, z którego wynika, że Play rośnie kosztem Plusa.

Jak mówi Wojtek, wyliczenia udziału ilościowego zostały przygotowane na podstawie ogólnie dostępnych danych, a także analiz np. ruchu w sieci. Z przedstawionych danych wynika, iż czwarty operator rośnie kosztem Plusa już od kilku kwartałów. Być może właśnie z tego powodu Plus blokował wnioski o przeniesienie numeru do Play.

Komentujący wpis Wojtka mówią otwarcie, że Plus szokuje swoją niekorzystną ofertą, że nie dziwią się, iż klienci uciekają do Playa.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

  1. Awatar Reddie
    Reddie

    Mnie z kolei Play zaszokował poziomem obsługi. W salonie można dowiedzieć się najwyżej tego, co jest w prospektach reklamowych…

    1. Awatar b.YISK
      b.YISK

      Ja tam preferuję załatwiać wszystko przez Internet – ot, przy zamówieniu telefonu na abo dostaje się dodatkowe minuty do abonamentu, to samo jeśli wybiera się fakturę elektroniczną zamiast papierowej wysyłanej pocztą.

      To samo mam w mBanku – wszystko przez Internet albo telefon.

      Nie lubię szlajać się po salonach.

      1. Awatar Reddie
        Reddie

        Gorzej gdy chcesz zadać pytanie i oczekujesz informacji.

        1. Awatar Tor
          Tor

          Możesz zapytać przez telefon/mailem… Z niekompetencją w salonach można się spotkać w każdym salonie każdej sieci. Lepiej już zapytać na forum poświęconym GSM, tam ludzie mają lepszą wiedzę niż część obsługi salonów/BOK. W plusie zadałem kiedyś pytania odnośnie przeniesienia numeru, to od 3 różnych osób dostałem 3 różne odpowiedzi (salon, telefoniczne BOK i email)…

        2. Awatar Reddie
          Reddie

          Ja siedzę w Plusie i tam poziom "salonowego" supportu jest dość wysoki 🙂

          A z tym Playem to w końcu na tym stanęło że dostałem odpowiedź na Facebooku.

        3. Awatar patyczak
          patyczak

          Kilka razy pytałem o różne rzeczy w salonach obsługi (różnych operatorów) i zauważyłem że chłopaki lub dziewczyny w popłochu szukają odpowiedzi w necie na stronach swojej firmy, a "od ręki" to umieją jedynie opowiedzieć o najnowszych promocjach, o których jest napisane w ulotkach, ha ha!

        4. Awatar Moro
          Moro

          Ja byłem kilka razy w salonie orange i muszę przyznać, że babka znała się na rzeczy.

    2. Awatar rkowal
      rkowal

      Twierdzisz, że u innych jest inaczej?

    3. Awatar Azrael Nightwalker
      Azrael Nightwalker

      A ja przeszłem z Orange do Playa i jestem zadowolony. Nie mam powodów narzekać na poziom obsługi w salonach, a załatwiałem swoje sprawy już w 5. W każdym zostałem dobrze obsłużony.

    4. Awatar launchpad.net/~mgol
      launchpad.net/~mgol

      Co fakt, to fakt. Miałem parę razy do czynienia z obsługą klienta w Play i mam parę wniosków:

      1) Obsługa jest całkowicie NIEKOMPETENTNA. Ludzie odpowiadający na telefony nie znają się na niemal niczym i często o wiele łatwiej coś wygooglać, niż się dowiedzieć od nich. Przykład? Chciałem się dowiedzieć, czemu po wyłączeniu przekierowania nadal pojawia mi się jako aktywne, tylko na jakiś inny dziwny numer. Na infolinii dowiedziałem się tylko, że wszystko działa, dopiero w necie znalazłem, że to numer uczestniczący w usłudze powiadamiającej o tym, że osoba, z którą chcieliśmy rozmawiać jest już dostępna.

      Innym z kolei razem okazało się, że wyłączenie blokady internetu z nadajników Plusa (wyjaśnienie: Play korzysta też z nadajników Plusa, ale pakiety taniego internetu działają tylko w zasięgu Playa, więc można sobie zablokować internet poza strefą Play, by nie płacić za internet spoza pakietu) – którego potrzebowałem, bo wyjeżdżałem na tydzień na tzw. zadupie – zadziałało jako… włączenie! W dodatku jedna z osób z infolinii twierdziła, że blokada została wyłączona (a nadal nie działało), a druga, że została włączona. W końcu usunęli mi blokadę po paru dniach walki, a w internecie w dziale „zgłoszenia” jako rozwiązanie problemu napisano… że problem występował, bo byłem w zasięgu Plusa! !@#$%^&*()

      2) Sprawy załatwiane są od niechcenia. Gdy mi raz nie uruchomili na czas jednego pakietu, w wyniku czego rachunek wzrósł mi o 150 zł, musiałem składać zażalenie do zażalenia i tak jeszcze parę razy, zanim ostatecznie (po miesiącu! i wielu telefonach) przywrócili mi pakiet i niesłusznie naliczone pieniądze. A i tak nie jestem pewien, czy wszystko mi oddali.

      Obsługa w Playu nawiązuje do szlachetnych czasów PRL-u, kiedy to usługodawca miał klienta w metaforycznej dupie. Rozmowy mają tanie, to fakt, ale nie wiem, na ile wycenić konieczność walki z tymi głąbami, którzy wdrażali ów system (i zatrudniali pracowników).

  2. Awatar back-to-root.blogspo
    back-to-root.blogspo

    Teraz już wiadomo w kogo wali kula od wyburzeń z reklamy 😉

  3. Awatar FreakSoap
    FreakSoap

    "Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP" = Orange? Dlatego w tych statystykach Orange ma najwiecej rynku? Ja mam telefon od 10 lat w Plusie i nie narzekam:)

    1. Awatar norbert_ramzes
      norbert_ramzes

      To tak jak z telewizją – każdy kanał jak pokazuje statystyki oglądalności to zawsze najwięcej mają Ci co to pokazują 😉

  4. Awatar LM
    LM

    Wojtek, tak? Znajomy od kufla?

    No więc ów Wojtek napisał na blogu co usłyszał od znajomych marketoidów, niech im ziemia lekką będzie, ale jaki jest interes b.YISK, żeby te plotki powtarzać?

    „Komentujący wpis Wojtka mówią otwarcie, że Plus szokuje swoją niekorzystną ofertą, że nie dziwią się, iż klienci uciekają do Playa.” – uh, perfidna kryptoreklama, żal.

  5. Awatar !
    !

    To prawda! Też przeszedłem Plus->Play i jestem bardzo zadowolony. Początkowo nie lubiłem play z racji debilnych dawnych reklam ale już o tym zapomniałem. Paniusia z plusa zadzwoniła do mnie i powiedziała: ależ to oczywiste że pańska oferta jest przestarzała bo ma już tyle lat, ale można to zmienić! Tyle że ja zmieniłem sieć… trzeba się było wcześniej obudzić, plusie.

    1. Awatar trethon
      trethon

      Ja przeżyłem migrację ERA->PLAY i również jestem bardzo zadowolony. Skusiłem się ofertą urządzeń, ale i opcją sieci w telefonie. Wiem, że aktualnie pewnie jest to już dostępne u większości operatorów, ale pół roku temu nie było lepszej opcji. Zresztą od prawie dwóch lat korzystam z PlayOnline… Kwestia wygody i zaufania. W Erze nad opłatami nie można było zapanować – rachunki przychodziły o 100% i więcej większe. W Play mam już dwa telefony (swój i żony, która również przeszła z ERY), sieć PlayOnline i nic nie stoi na przeszkodzie dokonywać płatności przelewem zdefiniowanym – z kwotą równoważną temu, co widnieje na umowie. A jeśli chodzi o informacje… Sam nie doczytasz i nie poszukasz, to wszystkiego ci i tak nikt inny nie powie (najlepszym jest akytualny przykład z Wrocławia – reklama aparatu Nikon P100 zamieszczona na Galerii Dominikańskiej mówiąca: 240 klatek na sekunde w full HD!!! Chyba w odpowiedzi na zapotrzebowanie filmowania wyładowań atmosferycznych ostatnimi czasy 🙂 )

      Mam nadzieję, że skromnie przyczyniłem się do tego spadku o 1% dla ERY :). Konkurencja to dobra rzecz i mam nadzieje, że sprawi iż wszyscy operatorzy będą się bardziej starać (w tym i Play, który potrafi mieć brak zasięgu nawet tam, gdzie wcześniej był, np. w czasie złej pogody 😀 )

  6. Awatar mondeoscotch
    mondeoscotch

    Nie wiem czy to ma takie znaczenie że Play „wydziera” rynek Plusowi w końcu obie firmy mają podpisaną umowę o dostępie komunikacyjnym do sieci naziemnej w związku z czym zasięg play pokrywa się z zasięgiem plusa (bynajmniej parę lat temu tak było).

    1. Awatar Kamil
      Kamil

      I dalej tak jest.

  7. Awatar Bibop
    Bibop

    Większość moich znajomych z Play uciekła z właśnie Orange. Sam również jestem ex-Orange, zrezygnowałem z nich po 10 latach abonamentu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *