Artykuł sponsorowany
Popularność Google Ads, nie wzięła się znikąd. Zawdzięcza ją gigantycznej bazie odbiorców, co zapewnia dotarcie do dużej liczby klientów. Z oferty Google może skorzystać każda firma, niezależnie od tego czym się zajmuje. Mechanizmy omawianej kampanii, pozwalają przede wszystkim na dotarcie do użytkowników zainteresowanych produktem. W oczywisty sposób zwiększa to sprzedaż oraz ruch na stronie.
Mechanizm Google Ads
Reklamy Google, są zawsze dostosowane do danego odbiorcy. Po wpisaniu frazy lub słowa kluczowego w wyszukiwarkę, wyświetlona zostanie odpowiednia reklama. Właściciele sklepów internetowych i firm, decydują jakie słowa wpłyną na wyświetlanie ich reklam. Czy praca tego algorytmu ma znaczenie? Zdecydowanie tak. Dzięki niej reklama dotrze do odpowiednich osób i zwiększy prawdopodobieństwo sprzedaży.
Ile kosztuje Google Ads?
Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Google Ads działa w modelu rozliczeń PPC. Jest to innowacyjny model płatności. Polega on na płaceniu, za każde kliknięcie w reklamę wyświetlaną przez wyszukiwarkę. Jest to niezwykle korzystne dla firm. Dlaczego? Ponieważ płaci tylko wtedy jeśli reklama okaże się skuteczna. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której kampania reklamowa nie przynosi efektów, a trzeba za nią płacić.
Co do stawek to są one różne. Zależą głównie od tego jak dużą mamy konkurencję oraz jak jest ustawiona kampania. System podpowiada jednak, jaki będzie ruch na stronie i ile trzeba zapłacić.
Narzędzia dla firm
Google Ads, pozwala na śledzenie statystyk. Dzięki temu, reklamodawca na bieżąco widzi efekty reklamy. W tym rozbudowanym narzędziu analitycznym, widać ile razy reklama została wyświetlona, kliknięta oraz cenę za wejście użytkownika. Potencjał tego urządzenia jest ogromny. Głównie zawdzięcza to informowaniu firmy o ruchu na stronie. Oznacza to, że widać czy reklamy generują duży ruch lub mały. Gdy ilość odwiedzin jest poniżej oczekiwań albo klienci nie kupują produktu, oznacza to, że czas zmienić zastosowaną taktykę.
Kampania Google Ads, pozwala również na ustalenie jakiej grupie geograficznej będzie wyświetlała się oferta. Istnieje też możliwość dobrania, czy reklama wyświetli się tylko na komputerze, czy również na smartfonie.
Czy kampania Google Ads może nie przynieść zysków?
Oczywiście że tak. Jest to tylko reklama, nie gwarantuje zysku. Zwykle jednak zwiększa ruch na stronie, co jest już połową sukcesu. Może się jednak zdarzyć sytuacja, iż pomimo nowych wejść na stronę, nikt nie będzie kupował towarów. Co zrobić w takiej sytuacji?
Podstawą są atrakcyjne treści na stronie. Zdjęcia produktów, dobre opisy. Przy tworzeniu strategii sprzedażowej, warto zastosować słowa kluczowe w ofertach produktów. Aby zyskiwać nowych klientów, a nie tylko kliknięcia, artykuły z oferty muszą być dokładną odpowiedzią na ich pytanie. Warto, więc przygotować odpowiednią treść.
Strona przyjazna dla urządzeń mobilnych to obecnie podstawa. Witryna sklepu, powinna być dostosowana do obsługi przez smartfony. Dziś każdy ma telefon, a ponad połowa wejść na strony Internetowa odbywa się właśnie za ich pomocą. Dlatego jeśli użytkownik, natrafi na nieczytelną stronę, która jest ciężka w obsłudze najprawdopodobniej nie zdecyduje się na zakup.
Czas to pieniądz. Nie jest tajemnicą, że nikt nie lubi czekać. Dlatego warto, aby witryna działała szybko. Jeśli będzie wolna to klient pójdzie do konkurencji. Co zrobić, aby strona działała szybciej? Nie zamieszczać na niej niepotrzebnych informacji. Warto, aby zdjęcia nie były w za wysokim formacie. Jeśli klient będzie bombardowany różnymi komunikatami oraz reklamami, to strona może również wolniej działać. W przypadku treści video, najlepiej zdecydować się na krótkie materiały w przystępnej rozdzielczości. Zwykle więcej treści oznacza dłuższy czas ładowania.
Fachowa pomoc
Przygotowanie samej kampanii należy do reklamodawcy. Musi on skorzystać z narzędzia Google Ads (dawniej: Google AdWords). Bez chociaż podstawowej znajomości tego narzędzia, będzie to trudne zadanie. Warto, więc w takim przypadku zlecić zadanie profesjonaliście. Jednym z nich jest Grzegorz Czajkowski, którego ofertę znajdziesz na jego stronie www. Praca specjalisty Google Ads będzie kosztowała, ale długofalowo się zwróci. Dzięki odpowiedniej reklamie, dotrze ona do osób zainteresowanych produktem. Zmniejszy natomiast wejścia użytkowników, niezainteresowanych. W oczywisty sposób obniży to koszt kampanii.
Czas oczekiwania na efekty
Mogą być one bardzo szybkie. Kampania umożliwia docieranie do ogromnej grupy odbiorczej Google natychmiast. Pozwala to na szybki przypływ klientów. Jednocześnie nie trzeba się martwić o pozycjonowanie organiczne. Narzędzia Google pomagają początkującym biznesom w walce z dużą konkurencją. Umożliwia to szybkie wyrobienie sobie renomy.
Niewątpliwie warto skorzystać z Google Ads. Pozwala to na szybkie oraz precyzyjne docieranie do zainteresowanych produktem osób. Jednocześnie w przypadku, kiedy kampania nie będzie działać, reklamodawca będzie o tym wiedział. W takiej sytuacji może zrezygnować lub zmienić strategię.
Dodaj komentarz