Artykuł sponsorowany
Public relations jest budowaniem wizerunku marki i pozytywnych relacji z odbiorcami. Wykorzystuje w tym celu wiele narzędzi — jednym z nich jest współpraca z influencerami, czyli wpływowymi użytkownikami Internetu. Dzięki swojej działalności online zyskują zaufanie, a także opinię ekspertów. Jak wykorzystać influencer marketing w public relations? Jakie korzyści może osiągnąć firma?
Wiele firm zdaje sobie sprawę, jak ważne jest budowanie wizerunku marki, dążenie, by stała się rozpoznawalna, budziła pozytywne skojarzenia. Od tego, jak będzie odbierana przez otoczenie, zależy jej sukces. Przedsiębiorcy często decydują się na skorzystanie z pomocy agencji public relations, która wskazuje na możliwe sposoby dotarcia do odbiorcy — określonej grupy docelowej. Jednym z pomysłów jest współpraca z influencerami, popularnymi osobami działającymi w Internecie, cieszącymi się uznaniem i mającymi spore zasięgi. Influencer marketing to rozwiązanie, które warto rozważyć, choćby z uwagi na duże znaczenie Internetu.
W czym i dlaczego pomoże influencer marketing?
Influencer marketing opiera się na podjęciu współpracy z najbardziej wpływowymi działaczami Internetu. Mogą to być vlogerzy, blogerzy czy youtuberzy, którzy posiadają spore zasięgi, zdobyli już uznanie swoich odbiorców i są cenieni np. za wiedzę w danym temacie, branży. Dzięki temu mają wpływ na decyzje podejmowane przez innych — stają się autorytetami, osobami, które warto naśladować i podążać za nimi. To oczywiste, że nawiązanie współpracy z nimi może przynieść firmie spore korzyści.
Opinie wygłaszane przez Influencerów mają duże znaczenie, traktowane są jako wiarygodne. Agencja public relations może zaproponować swoim klientom skorzystanie ze wsparcia np. blogera. To szansa na budowanie zasięgu, dotarcie do jak największej liczby użytkowników Internetu i przekazanie im wiedzy o marce oraz firmie. Specjaliści od PR pomagają ustalić strategię działania i nawiązać współpracę z odpowiednimi influencerami.
Zalety influencer marketingu w PR
Co może zyskać firma zwracająca się z propozycją współpracy do influencera? Przede wszystkim otrzymuje szansę na dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej, która z dużym prawdopodobieństwem będzie zainteresowana marką i działalnością firmy. Influencer przekazuje informacje w sposób interesujący, niebanalny i nienachalny. Co więcej, zaufanie, jakim został obdarzony, dotyczy również polecanych przez niego marek. Jednocześnie mówienie o firmie, tworzenie wartościowych i ciekawych treści, pozwala ustawiać firmę wysoko w wyszukiwarkach.
Warto pamiętać, że influencer, publikując swoje teksty, może zamieszczać w nich odnośnik np. do strony danej marki. Badania przeprowadzane wśród internautów pokazały, że ponad 80% traktuje informacje podawane przez influencerów jako wiarygodne i wartościowe, często korzystając z ich poleceń i rekomendacji. Influencer marketing to działania przynoszące rezultaty tak długo, jak długo Internet będzie stanowił ważne źródło informacji.
Dodaj komentarz