Od wczoraj w Google AdWords w wersji mobilnej pojawiła się nowa funkcja – “hyperlocal search ads” – dzięki której użytkownik może poznać odległość od reklamowanej w Google firmy.
Nowa funkcja jest naprawdę przydatna. Dzięki telefonom typu smartphone, użytkownicy przebywający w obcym mieście bardzo szybko mogą dowiedzieć się, gdzie znajduje się najbliższa kawiarnia, warsztat samochodowy czy restauracja. “Hyperlocal search ads” działa nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale i wielu innych krajach, w tym w Polsce. Reklamy tego typu możemy rozpoznać po pojawiającej się przy nich niebieskiej pinezce.
By korzystać z nowej funkcji AdWords, należy wyrazić zgodę na pozyskiwanie przez Google aktualnej lokalizacji telefonu, wyciąganej za pomocą GPS. Reklamodawca natomiast nie musi wykonywać żadnych dodatkowych czynności. Musi jedynie pamiętać, by poszerzyć zakres kampanii o urządzenia mobilne. Stawki naliczania opłat za reklamę pozostają bez zmian.
Dodaj komentarz