Marka Google wygrała drugi rok z rzędu w rankingu marek BrandZ firmy Millward Brown. Kolorowy znaczek wart jest 86 miliardów dolarów, 30% więcej niż rok temu.
Na kolejnych miejscach znalazły się marki General Electric, Microsoft, Coca-Cola i China Mobile, czyli dokładnie jak przed rokiem. Każda z nich urosła w podobnym stopniu (15-39%).
Kolejna na liście (awans o 3 miejsca), marka IBM, zyskała na wartości 65%, a siódme Apple aż 123% w stosunku do zeszłego roku.
Pierwszą dziesiątkę zamykają McDonalds, Nokia i Marlboro.
Inne ciekawe marki technologiczne z pierwszej setki:
- 26. Oracle (wzrost o 29%)
- 27. Intel (wzrost o 18%)
- 41. Dell (wzrost o 10%)
- 51. BlackBerry (wzrost o 390%!!!)
- 61. Amazon (wzrost o 93%)
- 62. Yahoo! (spadek o 13%)
- 65. eBay (spadek o 13%)
Polskich firm nie zauważyłem.
Szczegółowy ranking [PDF] ściągnąć można ze strony firmy Millward Brown.
Dodaj komentarz