Chociaż Internet jest z pewnością bogatym źródłem wiedzy, to szukanie w nim informacji na temat zdrowia to zdecydowanie zły pomysł. Właśnie dlatego we wrześniu ruszyła akcja „Internet nie leczy”. Jej celem jest zachęcenie Polaków do weryfikacji zdobywanej w sieci wiedzy u lekarzy.
Doktor Google
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez ARC Rynek i Opinia, aż 92% osób biorących udział w ankiecie szukało w Internecie informacji dotyczących zdrowia. Połowa z nich leczyła siebie lub swoich bliskich zgodnie z pozyskanymi w sieci wskazówkami, zaś jedna trzecia badanych stosuje się do porad znalezionych na internetowych forach. Jak się okazuje internauci nie tylko szukają domowych sposobów na przeziębienie, czy bóle głowy, ale taktują sieć jak źródło fachowej wiedzy na temat otyłości, cukrzycy, depresji, chorób serca, czy nowotworów. Nierzadko zdarza się, że odwiedzają lekarza z gotową diagnozą, która powstała na bazie znalezionych w Internecie informacji. Więcej o tym zjawisku można przeczytać na rynekzdrowia.pl.
Cele kampanii
Ogólnopolska akcja „Internet nie leczy” ma przede wszystkim zachęcić Polaków do weryfikowania u specjalistów informacji na temat zdrowia, jakie znaleźli w Internecie. Ponieważ leczenie zgodnie z zaleceniami użytkowników różnego rodzaju for na portalach o tematyce zdrowotnej może przynieść więcej szkody niż pożytku, kampania zwraca uwagę również na wiarygodność źródeł i jakość propagowanej tam wiedzy.
Oprócz uświadamiania Polaków, cała akcja połączona jest z działaniami towarzyszącymi, a więc bezpłatnymi badaniami czy specjalistycznymi konsultacjami. Ich zakres został opracowany z uwzględnieniem najczęściej wyszukiwanych przez internautów wyników. Jak zastrzegają organizatorzy, prowadzona przez nich akcja nie służy zniechęcaniu użytkowników Internetu do szybkiego zdobywania informacji, ale ma na celu uświadomienie im jak ważna jest weryfikacja zdobytej w ten sposób wiedzy u lekarza specjalisty.
Dodaj komentarz