Jak stworzyć skuteczną reklamę na billboardzie?

Artykuł sponsorowany

Wielką popularnością cieszą się obecnie dziedziny reklamy i marketingu, wiążące się z obecnością danej formy przekazu w sieci. Należy oczekiwać, że ten trend będzie tylko przybierał na sile z biegiem lat. Czy znaczy to, że klasyczne projekty reklamowe, do jakich należą na przykład billboardy, trzeba już odesłać do lamusa? Absolutnie nie – potrzeba jednak wiedzy, jak korzystać z nich mądrze, aby nie uzyskać efektu odwrotnego do zamierzonego.

Odpowiednia grupa docelowa

Billboard to forma przekazu, przed którą nie sposób umknąć w przestrzeni miasta. Zauważą go kierowcy, pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi, a także okoliczni mieszkańcy. Z tego względu umieszczanie reklamy na billboardach będzie najbardziej korzystne dla tych firm, które oferują produkty skierowane do szerokiego grona odbiorców. Mogą to być choćby artykuły żywnościowe, AGD czy ubrania. Dobra drukarnia wielkoformatowa zapewni przedsiębiorcy możliwość codziennego oddziaływania na mieszkańców miasta.

Komunikaty z billboardów niewątpliwie zapadają w pamięć, nie przyniosą jednak oczekiwanego rezultatu w postaci nowych klientów, jeśli ich adresatami będzie bardzo wąska, niszowa grupa. Istnieją także sposoby na dotarcie do takich grup za pomocą billboardów – konieczne jest umieszczenie reklamy tam, gdzie zbierają się ich członkowie. Przykładowo – reklama profesjonalnego sprzętu do nurkowania przed centrum ogrodniczym raczej trafi w próżnię, ale ten sam billboard, umieszczony na podjeździe kompleksu sportowego, który oferuje lekcje nurkowania, to zupełnie inna historia.

Trwały przekaz wkomponowany w okolicę

Należy przy tym pamiętać, że billboardy nie są po prostu ogromnymi plakatami, umieszczonymi na osobnych tablicach. Standardowe plakaty umieszczone pod gołym niebem przetrwają najwyżej jeden lub dwa następne deszcze, ale billboardów nie dotyczą takie ograniczenia.

Jeżeli ich przygotowaniem zajmie się drukarnia wielkoformatowa, wyspecjalizowana w tworzeniu tego rodzaju reklam, firma je zamawiająca nie będzie musiała się martwić o ich odporność na warunki atmosferyczne. Do drukowania billboardów zostanie wykorzystana technika druku lateksowego albo solwentowego, co zapewni materiałom reklamowym optymalny wygląd nawet przez kilka lat.

Trwałość billboardów oznacza jednak, że zarówno ich forma graficzna, jak i prezentowana treść nie mogą źle wyglądać w zestawieniu z otoczeniem, w którym się znalazły. W przypadku dużych, starych miast z historią, niefortunny reklamodawca może narazić się nawet na konflikt z konserwatorem zabytków oraz kary finansowe. Ale nawet, gdy chodzi po prostu o skojarzenia z reklamą, dostępne ogółowi mieszkańców, należy postarać się, by billboard nie stanowił irytującego elementu, gdyż nie zachęci do nikogo do zakupu produktów firmy.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *