Jak wyróżnić się na tle konkurencji? Umieść na pieczątce faksymile oraz logo!

Artykuł sponsorowany

Nazwa firmy oraz dane kontaktowe to podstawowe informacje umieszczane na każdej pieczątce. Pozostaje jednak pytanie, jak wyróżnić się na tle konkurencji? Trafionym pomysłem będzie pieczątka z logo lub pieczątka faksymile.

Faksymile – co to takiego?

Tym tajemniczo brzmiącym terminem określa się dodanie na pieczątce kopii odręcznego podpisu. Z pieczątki z podpisem można korzystać do oznaczania mniej istotnych dokumentów przez pracowników biura. To dobra praktyka w celu odciążenia przełożonego. Pieczątka faksymile jest powszechnie używana na uczelniach, przede wszystkim do oznaczania indeksów studenckich. Ze względu na ich ilość rektor nie byłby w stanie sygnować wszystkich własnoręcznie. Faksymile można także wykorzystać do podpisywania części dokumentów urzędowych lub np. umów cywilnoprawnych.

Podpis na pieczątce – przykładowe możliwości wykorzystania

Początkowo faksymile było domeną dużych instytucji. Obecnie śmiało wkracza do małych i średnich przedsiębiorstw. A to dlatego, że można je wykorzystać na wiele różnych sposobów. Pieczątka faksymile dobrze prezentuje się na kartkach okolicznościowych, informatorach oraz broszurach, które są wysyłane do klientów. Podpis na pieczątce buduje pozytywny wizerunek  firmy w oczach klientów i kontrahentów. Przy tym to wydatek niewielki, dlatego zamówić pieczątkę faksymile może każdy przedsiębiorca.

Faksymile a litera prawa

Faksymile usprawnia proces podpisywania dokumentów. Fakt. W świetle przepisów prawnych jednak nie różni się niczym od zwykłej pieczątki. Podpis na pieczątce nie posiada cech odręcznego podpisu, więc nie może go zastąpić na dokumentach, które takiego uwierzytelnienia wymagają. Mowa tu jednak o specjalnych dokumentach. W większości przypadków faksymile jest bardzo przydatne.

Zanim zlecisz wykonanie pieczątki z faksymile

Aby podpis na pieczątce prezentował się profesjonalnie, powinien być:

  • zapisany czarnym długopisem na białej kartce (nawet jeśli na pieczątce ma być kolorowy)
  • minimum tej samej wielkości, co ostateczny na pieczątce
  • czytelny
  • złożony wielokrotnie (dzięki temu łatwiej wybrać najlepszy wariant do obróbki graficznej)
  • jeśli podpis na pieczątce ma być wielokolorowy, to odstępy między kolorami muszą wynosić minimum 2-3 mm.

Pieczątka z logo – atrakcyjna forma reklamy

Dobre opinie o przedsiębiorstwie działają na klientów jak magnes, pozwalają zacieśnić dotychczasowe relacje, umacniają kontrahentów w przekonaniu o dokonaniu trafnego wyboru. Swój udział w wyrabianiu zdania na temat firmy ma logo. W każdej dziedzinie działalności gospodarczej jego posiadanie to dodatkowy atut.

Zalety dysponowania pieczątką z logo:

  1. Sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji.
  2. Oryginalność, a co się z tym wiąże lepsze postrzeganie przez klientów.
  3. Łatwiejsze identyfikacja firmy i umocnienie je wizerunku.
  4. Profesjonalny wygląd i większe zaufanie.
  5. Zwiększenie prestiżu marki.
  6. Wywołanie trafnych skojarzeń.
  7. Znak ciągłej dbałości o firmę.

Logo na pieczątce – kluczowe informacje

Podobnie jak faksymile, projekt logo, który ma zostać zamieszczony na pieczątce, powinien spełniać kilka kryteriów:

  • przesłany plik powinien być zapisany z rozszerzeniem: .cdr, .eps, .ai, .svg, .pdf.
  • logo powinno być wyraźne i czytelne. Zbyt małe źle wpływa na odbiór szczegółów.
  • wszystkie czcionki wykorzystane w projekcie pieczątki z logo muszą być przekształcone na krzywe.
  • jeśli docelowo ma powstać pieczątka wielokolorowa, to minimalna odległość między kolorami musi wynieść 2-3 mm.

Logo i faksymile odpowiedzią na pytanie, jak wyróżnić się na tle konkurencji

Pieczątka to przede wszystkim narzędzie, które znacznie ułatwia prowadzenie dokumentacji w firmie. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by stała się nie tylko narzędziem użytkowym, ale także elementem spójnej strategii promocyjnej. Faksymile oraz logo na pieczątce sprawdzą się w tym celu idealnie. Jako nienachalna forma reklamy przykują uwagę osób z zewnątrz i pozwolą na szybszą identyfikację firmy. A to kolejny, duży krok w kierunku pozyskania kolejnych klientów.

Wszystkich, którzy szukają inspiracji przy tworzeniu własnego projektu pieczątki, zachęcamy do zapoznania się z przykładowymi odbiciami różnych pieczątek firmowych, zebranymi na stronie: http://www.stampler.pl/odbicia-pieczatki-firmowe.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *