Artykuł partnera
Jest wiele sposobów na pozycjonowanie stron internetowych. Jednym z nich jest zbudowanie zaplecza SEO, z którego będziemy linkować do swojej strony, stosując jeden ze schematów. By jednak móc zacząć je omawiać, należy wcześniej wyjaśnić, jak takie zaplecze zbudować i co będzie nam do tego potrzebne.
Hosting
Zacznijmy od spraw technicznych. Zaplecze SEO składać się będzie z kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu różnych stron internetowych, z których każda powinna mieć inny adres IP serwera. Najprościej można tego dokonać, wykupując jedną z ofert hostingu SEO. Daje nam ona możliwość przypisania do każdej domeny innego adresu IP serwera, z puli kilkudziesięciu różnych. Dzięki temu, można „oszukać” wyszukiwarkę i przekonać ją, że strony zaplecza nie znajdują się na tym samym serwerze, co mogłoby zostać uznane za spam. Hosting SEO to roczny koszt w granicach 250 do 400 złotych, w zależności od firmy hostingowej. Wybierając hosting seo, należy przede wszystkim kierować się opiniami innych użytkowników. Dowiemy się z nich, czy hosting jest stabilny, jak wygląda pomoc techniczna w nim oraz czy czas wczytywania się strony jest szybki. To bardzo ważne, ponieważ od pewnego czasu, jednym z kryteriów oceny stron przez google, jest czas ich wczytywania się. Dobrze, aby twój hosting seo posiadał kilka dodatkowych udogodnień, takich jak Installatron. To narzędzie, z pomocą którego bardzo szybko zainstalujemy na naszych stronach jedno z wielu dostępnych oprogramowań – na przykład WordPress, Joomla czy katalogi lub sklepy internetowe.
Domeny
Kolejnym niezbędnym elementem do funkcjonowania zaplecza seo jest domena. To indywidualny adres każdej ze stron, które będą wchodzić w jego skład. Domeny możesz kupować nowe, wymyślone przez siebie, u jednego z wielu polskich operatorów. Jeśli chodzi o wybór końcówki, to najlepszym, ale i najdroższym rozwiązaniem będzie PL. Roczny koszt takiej domeny to około 50 złotych. Nie warto przy tym decydować się na promocje za 1 złoty, gdyż umowa jest niekorzystna dla klienta i może zawierać konieczność odnawiania domeny przez kolejne 2 lata, przy czym koszt odnowienia może wynosić nawet 200 złotych dla jednej domeny. Możesz również korzystać z tańszych domen regionalnych, choć w ich przypadku istnieje ryzyko, że google może uznać je jako spam. Taka sytuacja miała miejsce około 2 lata temu, wprowadzając bardzo duże zamieszanie w SERP-ach i przyprawiając niejednego pozycjonera o zawał serca.
Aby pozycjonowanie stron internetowych było skuteczniejsze, do budowania zaplecza dobrze jest użyć już istniejących domen, przejętych od ich właścicieli lub zakupionych na giełdach domen. Domeny takie powinny mieć już pozytywną historię i istnieć w wyszukiwarce przynajmniej od jednego roku. Aby taką historię sprawdzić, warto sięgnąć po jedno z darmowych narzędzi online, na przykład Wayback Machine. Z pomocą tego narzędzia, można na własne oczy zobaczyć jak wyglądała ta strona nawet kilka lat temu oraz jakie treści się na niej znajdowały. To bardzo przydatne, na przykład aby się upewnić że na stronie nie było treści pornograficznych lub nie pobierało się z niej nielegalnego oprogramowania. Zaletą kupowania istniejących domen jest to, że najczęściej prowadzą do nich już jakieś linki, co zwiększa ich skuteczność. Niestety ma to swoją cenę. Dobre domeny z drugiej ręki mogą być nawet kilkukrotnie droższe od tych dopiero co kupowanych.
Oprogramowanie
Kolejnym krokiem jest uruchomienie strony. Do budowania zaplecz najczęściej używa się dwóch rodzajów oprogramowania blogowego. WordPress i Joomla, przy czym jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych, WP ma zdecydowanie lepsze opinie i jest uznawane za stabilniejsze i bezpieczniejsze rozwiązanie. Jego obsługa nie jest skomplikowana i opiera się na polskim interfejsie graficznym.
Zarządzanie
Jeśli zaplecze SEO zbudowane jest z kilku stron, to zarządzanie nim można wykonywać ręcznie, poprzez logowanie się do pojedynczych witryn. Natomiast przy większej ilości warto wspomagać się dodatkowymi rozwiązaniami, w postaci narzędzi do hurtowego zarządzania zapleczem. Pozwalają one tworzyć nawet kilkadziesiąt różnych projektów, co z pewnością przyda się osobom i firmom, dla których pozycjonowanie stron internetowych jest codziennością. Niestety, koszt takich narzędzi nie jest mały – roczny abonament wynosi około 250 złotych zależnie od firmy, na jaką się zdecydujemy.
Linkowanie
Najważniejszym elementem wykorzystania zaplecza SEO jest umiejętne linkowanie. Aby uzyskać dużą skuteczność, nie należy z każdej strony zaplecza linkować do strony docelowej. Zamiast tego, strony zaplecza powinny linkować do sąsiadujących, a tylko jedna na 5 lub 6 powinna prowadzić do strony docelowej. Jednocześnie zadbajmy o urozmaicenie linków, poprzez włączenie do zaplecza kilku stron, postawionych na bezpłatnych hostingach blogowych. Dzięki nim, cały schemat linkowania będzie prezentował się jeszcze bardziej naturalnie i wzbudzać będzie większe zaufanie. Aby zaplecze SEO żyło, konieczne jest regularne uzupełnianie go o nowe treści – średnio 1 do 2 artykułów tematycznych na miesiąc.
Dodaj komentarz