W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie dobrze prosperującą firmę, której właściciel zdołałby osiągnąć sukces lokalny, krajowy lub międzynarodowy bez korzystania z dobrodziejstw jakie oferuje skuteczny marketing. Obserwuje się jednakże odejście od tradycyjnych form reklamy i promocji świadczonych usług oraz oferowanych towarów na rzecz działań prowadzonych w Sieci.
Wyróżnić wśród nich można między innymi planowanie i organizowanie kampanii w mediach społecznościowych, mailing do klientów zainteresowanych, czy w końcu optymalizację stron pod kątem oczekiwań klientów i umieszczanie na nich wezwań do podjęcia działań promowanych.
Mimo, iż stale rośnie liczba dostępnych opcji, z których skorzystać mogą zainteresowani reklamą swojego przedsiębiorstwa klienci, programiści, informatycy oraz spece od reklamy nie zapominają także o jakości usług. To właśnie ona sprawia, że przedsiębiorca na przestrzeni czasu zmienia się z przypadkowego konsumenta w regularnego klienta powierzającego agencji reklamowej znaczną część swoich funduszy inwestycyjnych. Jakie działania są podejmowane celem utrzymania poziomu usług marketingowych na stałym, wysokim poziomie?
Jak informują specjaliści z firmy wykreuj.pl zajmującej się lokalnym marketingiem i pozycjonowaniem stron lokalnych firm, branża zaczyna stronić od prostych, jednakże często balansujących na granicy legalności działań, które jeszcze do niedawna wykorzystywane były na szeroką skalę celem pozyskania potencjalnych klientów. Unika się więc wysyłania wiadomości masowych do przypadkowych odbiorców, pozyskiwania linków o bardzo niskiej jakości, czy też – sztucznego podnoszenia ilości fanów czy osób odwiedzających dany portal lub stronę na platformie społecznościowej. Okazuje się bowiem, że działania takie nie tylko charakteryzują się niską efektywnością, ale także mogą sprawić, że portal klienta może pojawiać się niżej w wynikach wyszukiwania z uwagi na naruszenie podstawowych zasad promocji w Internecie. Pociągnie to za sobą mniejszą niż przed rozpoczęciem kampanii ilość użytkowników odwiedzających witrynę, a ostatecznie – zniechęcenie klientów, którzy nie dostrzegą pozytywnych rezultatów prowadzonej dla nich kampanii. Sami przedsiębiorcy również przekonują się, że od ilości znacznie ważniejsza jest jakość. Rezygnują oni z ofert masowych adresowanych do niemalże wszystkich użytkowników Globalnej Sieci, a zlecają oni agencjom reklamowym przygotowanie spersonalizowanych kampanii promocyjnych, mających na celu zainteresować produktem lub usługą ściśle określoną grupę docelową.
Co ciekawe, stale zwiększana jakość usług marketingowych nie odbija się negatywnie na ich cenie – dzięki zastosowaniu nowoczesnych, w pełni zautomatyzowanych modułów gromadzących oraz przetwarzających informacje o użytkownikach odwiedzających strony klientów, o wiele łatwiej jest opracować skuteczną kampanię jednocześnie nie przeznaczając na ten cel nadmiernych środków. Zapewne w przyszłości oczekiwać możemy jeszcze bardziej kreatywnych metod promocji bazujących na zastosowaniu zdobyczy techniki i profesjonalnego oprogramowania. Przyszłość branży reklamowej przedstawia się więc nadzwyczaj obiecująco!
Artykuł partnera
Dodaj komentarz