Kluczowe elementy strategii SEM – na co zwracać uwagę?

Kluczowe elementy strategii SEM – na co zwracać uwagę?

Artykuł sponsorowany

Czym jest strategia SEM? Aby dokładnie opisać najważniejsze jej elementy, warto zacząć od samego początku… SEM, czyli search engine marketing to, najprościej rzecz ujmując, marketing w wyszukiwarkach internetowych. Obejmuje on zarówno działania związane z pozycjonowaniem (SEO), jak i płatne reklamy w modelu pay per click (PPC). Od razu widać więc, że SEM jest zagadnieniem bardzo złożonym i bez ustalenia odpowiedniej strategii, łatwo można popełnić błędy. Nie ma chyba przedsiębiorcy, który nie chciałby, żeby witryna jego firmy była na szczycie w wyszukiwarce… Dlatego też przygotowaliśmy kilka wskazówek, jak podejść do tematu strategii SEM, by osiągnąć sukces.

Strategia SEM – od czego zacząć?

Zanim omówimy kluczowe elementy strategii SEM, warto wspomnieć, jak przygotować się do jej ustalenia. Jakich informacji potrzebujesz? Co powinieneś wcześniej przeanalizować? Przede wszystkim warto zajrzeć w głąb Google Analytics, żeby wiedzieć, jaka jest obecna sytuacja. Czy potencjalni klienci firmy trafiają na stronę www z wyszukiwarki? Jeśli tak – jakie frazy wpisują? To tylko kilka spośród wielu pytań, na jakie warto odpowiedzieć! Zobacz, co jeszcze musisz przemyśleć, aby przygotować kompletną strategię SEM.

Co jest Twoim głównym celem?

Na czym Ci najbardziej zależy? Mimo że wiele osób od razu ma na myśli sprzedaż, działania SEM mogą również obejmować inne aspekty! Niektóre firmy stawiają na poprawę wizerunku, inne chcą rozpromować nową kolekcję… Nie zawsze sprzedaż jest głównym celem strategii SEM, a nawet jeśli tak – czasami może zależeć Ci na sprzedaży konkretnej grupy asortymentowej lub wyprzedaniu np. produktów z krótką datą. Pamiętaj również, żeby za każdym razem tworzyć maksymalnie spersonalizowaną komunikację.

Kto jest Twoim klientem?

Czy ustaliłeś personę Twojej firmy? Wiesz dokładnie, jaką masz grupę docelową? Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak istotne jest wejście na maksymalnie duży poziom szczegółowości… Jest to niezmiernie ważne przy prowadzeniu kampanii. Jeśli nie wiesz wiele o potencjalnych klientach, szansa na odpowiednie dostosowanie komunikacji czy lokalizacji reklam(y) jest naprawdę niewielka. Zastanawiasz się teraz, jakich informacji konkretnie potrzebujesz? Kluczowe są m.in. wiek i płeć, sposób korzystania z Internetu, zainteresowania oraz preferencje grupy docelowej. Tylko wtedy, gdy będziesz mówić tym samym językiem, co Twoi potencjalni klienci i znajdziesz się tam, gdzie bywają na co dzień (podczas surfowania w Sieci), masz realną szansę do nich dotrzeć!

Dlaczego warto u Ciebie kupować?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, warto postawić na maksymalną ekspozycję zalet Twojej oferty (i strony www)! Dlaczego warto kupować właśnie od Ciebie? Co sprawia, że Twoje produkty są wyjątkowe? Czym Twoja oferta (i obsługa klienta) wyróżnia się na tle konkurencji…? To tylko kilka pytań, na jakie trzeba sobie odpowiedzieć, by tworzyć treści reklamowe, które idealnie odpowiedzą na potrzeby konsumentów.

Co dalej?

No właśnie… Odpowiedź na powyższe pytania zdecydowanie ułatwi Ci sformułowanie strategii SEM. Strategii, łączącej pozycjonowanie organiczne i płatne. Na co zwrócić uwagę podczas planowania działań SEO oraz PPC?

SEO, czyli pozycjonowanie organiczne

Działania SEO są często określane jako najbardziej czaso- i pracochłonne. Dlaczego? Tworzenie jakościowych treści o odpowiedniej formie i z dobrze dobranymi frazami kluczowymi to – wbrew pozorom – niełatwe zajęcie. Potrzeba na to często szerokiego researchu i – tym samym – sporo czasu. Efekty działań SEO są natomiast widoczne dopiero w dłuższej perspektywie… Niektórzy specjaliści z tej dziedziny twierdzą wręcz, że pozycjonowanie organiczne to “zajęcie dla cierpliwych”. Nie sposób się z tym nie zgodzić!

PPC – płatne reklamy w wyszukiwarce

Google Ads to reklamy w wyszukiwarce, które – skonfigurowane prawidłowo – są w stanie zdecydowanie szybciej wywindować stronę Twojej firmy na czołową pozycję po wpisaniu odpowiedniej frazy. Proces ich uruchamiania nie należy jednak do najprostszych. Wybór kampanii i stawek, a także słów kluczowych potrafi stanowić nie lada wyzwania – szczególnie wtedy, gdy nie ma się wcześniejszego doświadczenia w tych działaniach. Trzeba również pamiętać o tym, że jednorazowa kampania rzadko przynosi długofalowe efekty. Dlatego też racjonalne wydatkowanie budżetu reklamowego jest w tym przypadku kluczowe. Oczywiście, gdy prowadzi się działania SEO, jak i kampanie Google Ads, zawsze należy pamiętać o analizowaniu ich wyników i wprowadzaniu ewentualnych zmian…

Twórz, analizuj i modyfikuj!

Te trzy słowa najlepiej opisują zastosowanie strategii SEM w praktyce! Jeżeli zależy Ci na tym, żeby strona Twojej firmy zdetronizowała konkurencję i pojawiała się na samym szczycie wyszukiwarki, skup się na prowadzeniu odpowiednio dobranych działań, następnie na bieżąco je analizuj, by móc je modyfikować i osiągać maksymalną skuteczność! Wszystko to wydaje się być może bardzo proste, ale – uwierz – w praktyce potrafi być ogromnym wyzwaniem. Na szczęście nie zawsze wszystko trzeba robić samodzielnie i można skorzystać z fachowej pomocy firm zajmujących się pozycjonowaniem.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *