Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda opracowali technologię ZunaVision pozwalającą na stosunkowo łatwe wklejanie zdjęć czy klipów filmowych do innych filmów.
Studenci Ashutosh Saxena i Siddharth Batra wraz z docentem Andrewem Ng, zajmujący się sztuczną inteligencją, stworzyli oprogramowanie nazwane ZunaVision. Pozwala ono na zamieszczenie wideo w wideo na prawie każdej płaskiej powierzchni, czy to jest ściana, podłoga czy sufit.
Technologia umieszczania filmów w filmie oparta jest o algorytm, który najpierw analizuje wideo ze szczególnym zwróceniem uwagi na miejsce, w których wideo ma być podmienione przez wklejany obiekt. Kolor, tekstura, oświetlenie czy nawet cienie zostaną naniesione na wklejony fragment, dokładnie dopasowując go do otoczenia. Dzięki temu odnosi się efekt, jakby zewnętrzny element był w tym miejscu “od zawsze”.
Twórcy technologii widzą w tym wiele zastosowań. Jednym z nich może być coś w stylu Google AdSense ale w odniesieniu do wideo. Wystarczyłoby podpisać umowę z reklamodawcą, wkleić jego reklamę i otrzymywać pieniądze za kolejne odsłony filmu.
Można również samemu skorzystać z możliwości tego narzędzia. Wystarczy wejść na stronę ZunaVision i zarejestrować się, by móc się “pobawić” 🙂
Dodaj komentarz