Artykuł partnera
W ostatnich latach możemy zaobserwować rosnącą popularność systemów do automatyzacji marketingu. Jedną z kluczowych korzyści płynących z ich stosowania jest usprawnienie działań marketingowych i ich lepsza synchronizacja, wynikająca z kompleksowości rozwiązań MA, które pozwalają na zarządzanie z jednego miejsca bazą kontaktów, kampaniami e-mailowymi czy sms’owymi, prowadzenie działań w social mediach czy monitorowanie mediów.
Pozyskiwanie i pielęgnacja kontaktów
Systemy Marketing Automation, takie jak iPresso, często dysponują funkcjonalnościami, które stanowią najważniejsze narzędzia pracy marketingowca. Podstawową z nich jest Contact Manager, który pozwala na gromadzenie informacji o kontaktach znajdujących się w bazie i zarządzanie nimi. Dzięki zebraniu wysokiej jakości danych o cechach demograficznych kontaktów czy historii ich zachowań, marketingowcy mogą skutecznie prowadzić kampanie nastawione na określone grupy docelowe. Kontakty w bazie segmentowane są na podstawie takich elementów jak tagi, kategorie i atrybuty. System może też automatycznie przyznawać im punkty (lead scoring) za posiadanie odpowiednich cech lub wykonane aktywności.
Pozyskiwanie danych o leadach, które trafiają do bazy odbywa się w oparciu o takie narzędzia systemu Marketing Automation jak formularze kontaktowe czy ankiety. Formularze pozwalają na zdobycie podstawowych informacji o kontakcie, takich jak imię, nazwisko, adres e-mail. W zamian za ich podanie firma może zaoferować potencjalnemu klientowi odpowiednie korzyści np. w postaci możliwości pobrania e-booka czy zdobycia kuponu na zakup produktu. Ankiety umożliwiają zbadanie opinii klienta o produkcie czy usłudze – jego odpowiedzi na pytania zostaną zarejestrowane w jego profilu w bazie kontaktów, a w przyszłości będzie można uwzględnić je w prowadzonych działaniach
Zautomatyzowane kampanie
W oparciu o dane kontaktów, systemy MA umożliwiają zaprojektowanie zautomatyzowanych scenariuszy marketingowych, w ramach których prowadzone będą np. wysyłki e-mail, sms’ów czy wiadomości voice do osób, które spełniają określone kryteria i w odpowiedni sposób reagują na wcześniejsze działania systemu. Firma sprzedająca sprzęt sportowy może zatem rozpocząć kampanię nakierowaną na grupę mężczyzn, należących do grupy wiekowej 18-35 lat i zainteresowanych sportami zimowymi. Na podstawie zaobserwowanych przez system reakcji na prowadzone działania (czy potencjalny klient zapoznał się z wysłanym mu e-mailem? czy wszedł na stronę sklepu? Czy pobrał ofertę?) system MA przeprowadzi odpowiedni zdefiniowane akcje pozwalające na doprowadzenie do sprzedaży produktu najbardziej zainteresowanych klientom, a w stosunku do niezdecydowanych – przeprowadzenie dalszych działań lead nurturingowych.
Wszelkie kreacje wykorzystywane w komunikacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami można stworzyć w systemie Marketing Automation. iPresso zapewnia możliwość szybkiego i intuicyjnego tworzenia m.in. kampanii e-mail, dzięki zastosowaniu kreatora Drag&Drop – iPresso Studio. Funkcjonalność ta umożliwia zaprojektowanie atrakcyjnej kreacji e-mail, wprowadzenie elementów personalizacji (np. zwrócenie się do odbiorcy po imieniu), czy wybór najskuteczniejszej wersji wiadomości na podstawie testów A/B/X). Co ważne, po przeprowadzeniu wysyłki system generuje precyzyjne raporty dotyczące osiągniętej konwersji i zestawiające skuteczność danej kampanii z innymi działaniami. Rozwiązanie to pozwala na ciągłą optymalizację prowadzonych działań, tak by osiągnąć jak najwyższy poziom skuteczności.
Raporty i statystyki
Systemy Marketing Automation dysponują zaawansowanymi narzędziami raportowo-statystycznymi, które pozwalają na sprawdzanie informacji dotyczących kontaktów (np. przekrój demograficzny bazy), pokazują stopień realizacji wyznaczonych celów (raporty KPI, które pozwalają na ustalanie i monitorowanie celów marketingowych) czy statystyki danej kampanii (np. raporty z wysyłek e-maili).
Rozwiązania automatyzujące marketing pozwalają zatem na zarządzanie całym procesem pozyskiwania i pielęgnacji leadów (lead generation i lead nurturing) – począwszy od zdobycia podstawowych danych za pomocą formularzy, poprzez prowadzenie zautomatyzowanych kampanii z wykorzystaniem stworzonych w systemie komunikatów, aż po szczegółowe raporty pokazujące skuteczność przeprowadzonych akcji. Zamów wersję demo aplikacji iPresso marketing automation: https://registration.ipresso.com/?s=90&lang=pl
Na tym jednak nie kończą się możliwości systemów MA. Pozwalają one np. również na zarządzanie z jednego miejsca profilami firmy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, czy YouTube. Co więcej, systemy automatyzujące marketing umożliwiają integrację z zewnętrznymi aplikacjami, rozwiązaniami typu CRM czy sklepami internetowymi. Dzięki temu ich możliwości stają się niemal nieograniczone.
Dodaj komentarz