Artykuł sponsorowany
Marketing internetowy to potężne narzędzie służące przede wszystkim promocji marki, sprzedaży i informowaniu o usługach. Coraz częściej jednak firmy sięgają oprócz tego po marketing mobilny, który z kolei pozwala budować relacje z klientami i komunikować się z nimi. Czy jest skuteczny? Sprawdźmy!
Czym jest marketing mobilny?
Marketing mobilny ma na celu nawiązywanie relacji z użytkownikami urządzeń mobilnych – telefonów komórkowych, smartfonów i tabletów. Pozwala na docieranie do szerokiej grupy odbiorców w dowolnym miejscu i czasie. Jego atutem jest dotarcie do dużej liczby odbiorców przy relatywnie niskim koszcie, bez pochłaniania dużej ilości czasu. Zwykle polega na projektowaniu kampanii, która będzie docierać do klientów poprzez tekstowe wiadomości SMS, a czasem też obrazkowe MMS. Co istotne, marketing mobilny może być stosowany wyłącznie wobec osób, które podały numer telefonu i wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych. Kluczową rolę odgrywa zatem budowanie bazy potencjalnych i obecnych klientów, a także analizowanie ich działań. Generowane wiadomości nie mogą być losowe, a powinny być skrupulatnie przemyślane, by przynosiły oczekiwane rezultaty.
Jakie są zalety marketingu mobilnego?
Kanał mobilny bez wątpienia jest przyszłością szybkiej i skutecznej komunikacji z klientami. Dlaczego? Krótkie wiadomości, targetowane do konkretnej grupy odbiorców, mają wiele zalet. Przede wszystkim ich przekaz jest prosty, niezbyt czasochłonny, konkretny i co ważne – niemal zawsze są odczytywane.
Obecnie użytkownicy nie tylko korzystają z telefonów czy smartfonów, ale też odbierają powiadomienia na swoich smartwatchach lub sparowanych z telefonami komputerach. Szansa, że komunikat zostanie dostrzeżony, jest zatem bardzo duża, a to przekłada się także na konwersję. W efekcie uznaje się, że marketing mobilny daje lepsze efekty niż zasypywanie skrzynek mailowych odbiorców wiadomościami czy wyświetlanie kolejnej reklamy w przeglądarce.
Co więcej, chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że marki idące z duchem czasu i oferujące nowoczesne formy komunikacji, są bardzo dobrze odbierane przez konsumentów. Doceniają oni spersonalizowany przekaz i szybkość działania. Co istotne, kampanie SMS mogą odbywać się zarówno jednokierunkowo, jak i dwukierunkowo – ta druga doskonale sprawdza się przy konkursach, zapisach czy pytaniach. Kolejną zaletą marketingu SMS jest możliwość automatyzacji kampanii, co znacząco usprawnia działania.
SMS marketing – czy jest skuteczny?
Marketing mobilny bez wątpienia jest skuteczny, jednak konieczne jest umiejętne budowanie bazy potencjalnych klientów oraz analiza ich działań. Dobrze opracowana strategia wpływa na zaangażowanie odbiorców, a nierzadko też przekłada się na efekty sprzedażowe – oczywiście zależnie od tego, w jaki sposób SMS marketing będzie wykorzystywany. Dzięki niemu można tworzyć kampanie sprzedażowe, konkursowe, okolicznościowe, ale też generować leady, przypomnienia czy potwierdzenia.
Dodaj komentarz