Microsoft zaprezentował nową platformę, która ma pomóc lokalnym urzędom i agencjom w szybszej informatyzacji.
Jak pisze Dziennik Internautów:
Nowy pakiet produktów nosi nazwę Citizen Service Platform (CSP). Obejmuje aplikacje i szablony dostosowane do potrzeb urzędów działających na poziomie lokalnym i regionalnym w Europie i USA. Platforma jest zbudowana w oparciu o takie produkty jak Windows Live, Office Live, Virtual Earth, MS Office SharePoint Server, Windows Sharepoint Services oraz MS Dynamics CRM.
Produktem Microsoftu powinny zainteresować się:
- małe agencje — przykładowe wdrożenie w St Mary na Jamajce umożliwia ostrzeganie ludności przed huraganami i sztormami, wykorzystuje powiadamianie przez SMS
- lokalne instytucje rządowe — dzięki nowej technologii (wcześniej znanej jako “Cyfrowy Ratusz”) mają mieć możliwość publikacji treści w postaci dokumentów czy wideo a nawet umożliwia zadawanie pytań przez obywateli w języku naturalnym dzięki Windows Live Messenger
- większe miasta i regionalne instytucje rządowe — tutaj Microsoft oferuje ułatwienie zarządzania dokumentami (workflow) i wprowadzenie systemów CRM (do komunikacji z obywatelami) na bazie Microsoft Dynamics CRM. Firma twierdzi, że system taki działa już w Londynie oraz portugalskich miastach Porto i Cascais.
Co ciekawe, Microsoft w notatce prasowej chwali się, że rozwiązanie oparte jest na “otwartych standardach”. Nie precyzuje jednak na czym to polega i jakie standardy wykorzystał przy tworzeniu swojego nowego produktu.
Wygląda na to, że gigant z Redmond postanowił opakować wiele swoich produktów w jedną markę i reklamować je jako zintegrowaną platformę dla urzędów. Jak to działa w praktyce, możecie przekonać się oglądając wywiady z osobami odpowiedzialnymi za wdrożenie systemu po stronach urzędów (klipy wideo w podlinkowanym artykule).
Dodaj komentarz