Google TV to nowa usługa giganta wyszukiwania, o której świat dowiedział się po raz pierwszy podczas majowej konferencji Google I/O. Dziś Google podaje nam fakty na temat nowego projektu.
Google TV to sposób na zwiększenie możliwości zwykłego telewizora – od teraz za jego pomocą będziemy mogli przeglądać sieć, oglądać w łatwy sposób treści w serwisach z filmami wideo, wypożyczać filmy (Video On Demand), czy też korzystać z aplikacji. Google TV z pewnością przyjmie się na rynku, gdyż ludzie młodzi powoli zaczynają rezygnować z tradycyjnej telewizji na rzecz internetu, gdzie dostęp do treści mają wtedy, kiedy chcą, gdzie nie muszą kierować się ramówką danej stacji.
Z punktu widzenia giganta, nowa usługa tworzy kolejną przestrzeń do wyświetlania spersonalizowanych reklam. Teraz będą się one pojawiać nie tylko w komputerze czy telefonie, ale i telewizorze.
Nowe informacje, jakie przyniósł Google, to fakt, iż podpisano już wiele umów z dostawcami treści i usług, m.in. z Twitterem, serwisem wideo Netflix, dziennikami New York Times i USA Today, serwisami muzycznymi Pandora i Napster, a także serwisami z filmami wideo użytkowników – blip.tv i YouTube. Gdyby tego było mało, gigant podpisał także umowy z tradycyjnymi sieciami telewizyjnymi, m.in. z Cartoon Network, CNN czy NBC Universal.
Więcej szczegółów na temat projektu można znaleźć na nowej stronie internetowej, na której zapoznać się można z ideą Google TV, zasadą działania oraz dowiedzieć się o możliwości tworzenia aplikacji na nową platformę.
Dodaj komentarz