Wirtualna tablica korkowa wciąż nie zagrzała sobie miejsca w polskim Internecie, ale Pinterest sukcesywnie wprowadza nowe rozwiązania, które mogą wpłynąć na wzrost popularności tego serwisu.
W Stanach kultura obrazkowa ma się świetnie. Pinterest może nie jest nawet w połowie tak popularny jak Facebook, ale to ten serwis w głównej mierze napędza rynek e-commerce. W sumie nie ma się co dziwić, w końcu najchętniej kupujemy to, co najlepiej wygląda, a Pinterest jest specjalistą od kreowania dobrego wizerunku. Być może przyrost liczby użytkowników serwisu w Polsce wciąż jest znikomy, ale nowy partner serwisu może to zmienić.
Informowaliśmy już o tym, że Pinterest chce ułatwić promowanie sklepów, dziś wiemy, że to nie koniec przymilania się do sprzedawców. Portal podjął ścisłą współpracę z Shopify, platformą do obsługi sklepów internetowych. Ten mariaż może wyjść na dobre zarówno przedsiębiorcom, jak i klientom.
Główną osią współpracy obu portali jest zamiana użytkownika-oglądacza w użytkownika-klienta. W tym celu Pinterest rozszerza możliwości zakładki Rich Pins. Osoby przeglądające Piny sklepów zobaczą, ile kosztuje dany produkt sprawdzą jego dostępność a także od razu zrealizują transakcję. Ponadto ceny wszystkich przedmiotów dodanych do kolekcji użytkownika będą na bieżąco monitorowane. Kiedy sklep rozpocznie wyprzedaż, albo obniży cenę interesującego nas asortymentu, zostaniemy o tym poinformowani.
Przed Pinterestem i Shopify jeszcze długa droga do przekonania do siebiue polskich użytkowników. Ten pierwszy dopiero pod koniec 2013 roku wprowadził polską wersję językową, a Shopify mimo iż chwal się 100 000 klientami, na razie nie inwestuje w nasz kraj. Ale to może się wkrótce zmienić. Pinterest przestaje być zabawką dla znudzonych dzieciaków i powoli wkracza do walki o klienta. Jeśli rzeczywiście jest tak jak mówią właściciele Shopify i wirtualna tablica korkowa rzeczywiście lepiej radzi sobie ze ściąganiem klientów niż Facebook, szykuje nam się ostra walka serwisów społecznościowych.
Dodaj komentarz