Radiohead online — sukces czy porażka?

Wyniki dystrybucji najnowszego albumu brytyjskiej grupy za cały październik nie wyglądają już tak pozytywnie jak dane z pierwszych dni sprzedaży. Jedynie 38% internautów zaplaciło za pobrany material. Jedynie a moze aż?

O nowym modelu sprzedaży, który zainicjowali muzycy Radiohead pisaliśmy w notce Zdecyduj ile chcesz wydać na płytę Radiohead i… kup ją! Pierwsze reakcje fanów były bardzo pozytywne (Dwie trzecie fanów Radiohead płaci za nowy album). Podsumowanie wyników sprzedaży nie wygląda już tak entuzjastycznie. Za każdy album muzycy otrzymają nieco ponad 2 dolary. Czy mimo wszystko na tym zarobią? Wiadomo przecież że przy tradycyjnym modelu dystrybucji większość dochodów ze sprzedaży wpływa nie na konto twórców, lecz producenta.

Oficjalnego oświadczenia muzyków odnośnie wyników swojego niewątpliwie odważnego eksperymentu dystrybucyjnego na razie nie opublikowano.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

4 odpowiedzi na „Radiohead online — sukces czy porażka?”
  1. Awatar stilgar
    stilgar

    2 dolary * milion pobran = 2 miliony dolarów

    nie wiem ile Radiohead zarabia normalnie z płyty, ale imho 2 mln $ jest nie do pogardzenia 😉

  2. Awatar dodd
    dodd

    2 miliony to dopiero poczatek. Potem jak wypuszcza ten album na CD, to osoby ktorym spodobal sie sciagniete kawalki zaplaca chetnie jeszcze raz, zeby miec to na plycie.

  3. Awatar kocio
    kocio

    Mnie się nie podoba, że trzeba sie rejestrować. Chętnie bym przesłuchał, bo fanem nie jestem, ale panowie tworzą bardzo ciekawe rzeczy (mimo całej depresyjności tej muzyki), ale z natury omijam wszystkie serwisy, w których trzeba się rejestrować, jeśli nie zamierzam ich odwiedzać częściej. No i w efekcie nie przesłucham.

    To takie stare korporacyjne podejście, które najbardziej mnie ubodło jak pobierałem jakieś sterowniki windowsowe albo inne oprogramowanie do sprzętu. Przecież i tak nie da się tego uruchomić na innym sprzęcie, więc po co ludzi rejestrować?

    W przypadku Radiohead oczywiście produkt nie jest ograniczony do danego sprzętu i można jakoś tłumaczyć konieczność rejestracji, ale odrzuca mnie takie podejście i koniec, tak samo jak wyskakujące flashe na innych stronach. Zresztą i tak podobno album znalazł się w sieciach P2P, zapewne właśnie z powodu wygody, więc na ich miejscu byłbym bardziej otwarty.

  4. Awatar michuk
    michuk

    Muzycy Radiohead skomentowali dane pochodzące od comScore: Radiohead: comScore totally inaccurate. W skrócie — mają się one nijak do faktów
    Ale prawidziwych wyników sprzedaży nie podają.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *