SEM/SEO – komu to potrzebne

Internet to ogromna szansa na zaistnienie w świadomości innych ludzi. Przedsiębiorcy docierają w ten sposób do swoich potencjalnych klientów, blogerzy – do czytelników, pracodawcy – do przyszłych pracowników. Kombinacji jest wiele. Ta przestrzeń jest już jednak zagospodarowana tak obficie, że aby zająć dogodną pozycję, trzeba włożyć w to sporo wysiłku. Oto, z czym dziś musisz się zmierzyć, jeśli chcesz być widoczny w internecie.

Ile stron odwiedzamy podczas jednej wizyty w internecie?

Ponad 60% użytkowników sieci, podczas jednej sesji, decyduje się na sprawdzenie co najwyżej dwóch stron internetowych. Warto dodać, że najczęściej są to strony, które znajdują się na pierwszych 20 miejscach w wyszukiwarce. Rzadko wśród nich znajdują się linki sponsorowane   (często lub zawsze strony sponsorowane odwiedza ok. 10% internautów).

Jak przeciętny użytkownik sieci odczytuje informacje zawarte na stronie internetowej?

Najczęściej jego uwaga skupia się na górnym, lewym roku. Jeśli coś przykuje jego uwagę, pokieruje wzrok niżej, nie w prawo, jak to robią np. czytelnicy książek. Całe linijki statystyczny Kowalski, przeczyta tylko w początkowej części tekstu (jeśli jakaś informacja, czy zwrot go do tego zachęci). Potem już tylko biegnie wzrokiem w dół, sporadycznie kontrolując prawą część strony. Często przeglądanie strony kończy wracając do jej górnej części, kierując wzrok na prawo. Całość nie zajmuje mu nie więcej, niż 2-3 minuty.

Złapać Kowalskiego

Internet jest miejscem, gdzie szukamy informacji. Nie literatury pięknej, nie wyszukanych zwrotów (może czasem docenimy kreatywne rozwiązania na stronach), szukamy danych potrzebnych w konkretnej chwili.

Skoro Kowalski, szukając istotnej dla siebie informacji, wertuje średnio 2 strony spośród pierwszych 20, w sposób opisany powyżej i poświęca na to 2 minuty, pomyśl, jakie masz szanse zaistnieć w jego świecie?

Miejsce na podium

Podium w Google to pierwsze miejsca na liście wyszukiwania. Jeśli nie ma tam Twojej strony, znaczy, że czas zacząć działać.

Pozycjonowanie jest zajęciem wymagającym sporej dawki wiedzy i czasu. Jeśli ich nie posiadasz, warto skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych agencji. Dlaczego? Dlatego, że jako laik, nietrafioną kampanią możesz narazić się wyszukiwarce. Zbyt agresywne techniki pozycjonowania stosowane wcześniej, doprowadziły do powstania całej masy zakazów i nakazów tworzonych przez Google. Jeśli np. zbyt obficie zaczniesz linkować do swojej strony, wyszukiwarka może karnie obniżyć Twoją pozycję, może nałożyć na stronę filtry.

Na takie błędy nie pozwalają sobie specjaliści od pozycjonowania. Agencje zajmujące się tym tematem, cały czas poszukują najlepszych rozwiązań. Dowodem może być silny rozwój dziedziny SEM, która w odróżnieniu od SEO obejmuje zarówno optymalizację strony pod wymagania wyszukiwarek, jak i pozycjonowanie, kampanie linków sponsorowanych, content marketing, marketing mailowy i całą masę innych narzędzi służących wzbudzaniu ruchu na wirtualnych stronach.

Długookresowa strategia

Budowanie wizerunku i zdobywanie wysokiej pozycji jest zadaniem rozłożonym na lata. Z pewnością nie załatwi tego żadna, nawet najbardziej udana jednorazowa akcja. Raz osiągnięty sukces, nie gwarantuje zmiany sytuacji za jakiś czas.

Jeśli kampania promocyjna ma być przeprowadzana skutecznie, powinna być rozłożona w czasie z wykorzystaniem maksymalnej ilości narzędzi marketingowych. W ten sposób nie wpadniemy w pułapkę nachalnego atakowania użytkowników internetu, niczym baner reklamowy, którego nie można zamknąć.

Istotnym elementem działania w internecie jest również dokonywanie pomiarów efektywności kampanii. Bez tego czynnika, w zasadzie nigdy nie będzie pewności, co do skuteczności wybranych metod promocji. Dysponując danymi o ruchu na stronie w wybranym okresie, możemy świadomie inicjować kolejne posunięcia w tym względzie.

Artykuł sponsorowany

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *