Prace trwają już od wielu miesięcy, ale dopiero niedawno serwisy informacyjne przekazały, że projekt OLPC umieści na swoich laptopach specjalną wersję klasycznej gry SimCity. “Micropolis” to pierwotna nazwa gry a zarazem nazwa kodowa portu SimCity na platformę pythonową z wykorzystaniem interfejsu Sugar. Smaczku dodaje fakt, że zajmuje się tym Don Hopkins, autor portu na Uniksy i Linuksa z początku zeszłej dekady.
Micropolis ma być współczesnym odpowiednikiem języka edukacyjnego Logo, pobudzając wyobraźnię dzieci w konstruowaniu, projektowaniu i przy okazji — programowaniu.
Możliwości są naprawdę wielkie. Hopkins przewiduje, że Micropolis można będzie rozszerzać i oskryptowywać w Pythonie, dodawać własne wtyczki, zmieniać wygląd gry, a poszczególne elementy programu wykorzystywać do tworzenia innych gier. Przykładowe nowe funkcje to choćby zbliżenia i dodatkowe warstwy z informacjami w stylu Google Maps, możliwość pisania blogów dotyczących miejsc na wirtualnej mapie, przewijanie historii tworzonego miasta czy też zespołowa praca nad budową poprzez lokalną sieć mesh. Powstaje nawet odpowiednik SecondLife w 2D — spójny świat miast o nazwie OLPCities!
OLPC korzysta z różnych źródeł wolnych treści do udostępnienia na swoich laptopach. Obok Micropolis jest między innymi statyczna wersja Wikipedii czy kilka różnych albumów kompilacyjnych z Jamendo. Specjalny album dla OLPC przygotował też DJ Spooky.
Dodaj komentarz