Artykuł partnera
Awarie smartfonów zdarzają się znacznie częściej niż zdarzały się awarie dawnych telefonów mobilnych. Kilkanaście lat temu kupiony telefon komórkowy służył bezawaryjnie nawet przez 5 czy 10 lat. Obecnie smartfony psują się nawet po kilku miesiącach użytkowania.
Co się psuje w smartfonach?
Smartfony są urządzeniami delikatnymi o niskiej odporności na uszkodzenia mechaniczne. Nierzadko nawet z pozoru błahe uderzenie kończy się rozbiciem ekranu i koniecznością jego wymiany na nowy. Jest ona związana nie tylko z utrudnionym odczytywaniem danych ze smartfona, ale także z tym, że rozbicie wyświetlacza może oznaczać, iż niemożliwe stanie się korzystanie z jakichkolwiek funkcji urządzenia, w tym jego wyłączenia i włączenia.
W smartfonach równie często dochodzi do uszkodzenia głośnika lub mikrofonu, co skutkuje niemożnością przeprowadzenia rozmowy telefonicznej. Mikrofony i głośniki psują się zwykle na skutek uderzenia bądź zalania urządzenia. Niekiedy ulegają awarii również po zawilgoceniu sprzętu, które nawet przez kilka miesięcy nie dawało żadnych znaków.
Częstym problemem jest również przegrzewanie się baterii w smartfonie. O ile w tym przypadku pomóc zazwyczaj może usuniecie kilku problematycznych aplikacji, to czasem zdarzyć się może, że zabieg ten nie przyniesie żadnego efektu. W takiej sytuacji pojawi się potrzeba wymiany baterii na nową, co niekiedy będzie wiązało się z koniecznością wymieniania również obudowy urządzenia.
Najczęstsze naprawy smartfonów zwykle kosztują od 150 do nawet 500 złotych w zależności od producenta danego modelu i dostępności części zamiennych. Kilkukrotne rozbicie wyświetlacza lub uszkodzenie mikrofonu może zatem skutkować zapłaceniem za naprawę kwoty odpowiadającej wartości początkowej telefonu mobilnego.
Taniej dzięki polisie
Aby uniknąć konieczności płacenia za naprawy uszkodzonych smartfonów, Polacy coraz częściej sięgają po phone insurance. Polisa pozwala usunąć awarię na koszt towarzystwa ubezpieczeniowego bez względu na to, z jakiego powodu doszło do uszkodzenia sprzętu. Co ważne, w ramach ubezpieczenia usuwane są usterki, których naprawy nie pokrywa gwarancja producenta.
Koszt zakupu polisy chroniącej przed kosztami naprawy smartfona jest znacznie niższy niż koszt jednorazowej naprawy urządzenia. Nietrudno obliczyć, że wykupienie polisy jest opłacalniejsze niż pokrywanie kosztów pracy serwisantów – za kilkanaście czy kilkadziesiąt złotych rocznie towarzystwo ubezpieczeniowe zagwarantuje pokrycie kosztów dowolnej liczby napraw.
Dodaj komentarz