Sprzeczne informacje napływają z Redmond. Ostatnio pisaliśmy, że 90% profesjonalistów nie chce słyszeć o Viście. Widocznie zwykli użytkownicy są innego zdania, bo sprzedaż najmłodszego dziecka Microsoftu systematycznie pnie się w górę.
Oprócz wspomnianych 88 milionów sprzedanych egzemplarzy, kolejne 42 miliony korporacyjnych pecetów zasila Vista dzięki umowom typu SELECT (długoterminowe kontrakty podpisywane przez firmy na większą liczbę komputerów).
Microsoft liczy, że kolejną zachętą do kupna Visty będzie wydanie pierwszego service-packa, planowane na początek przyszłego roku. Historycznie, pierwsza grupowa poprawka na systemy Microsoftu prawie zawsze skutkowała zwiększeniem sprzedaży.
Wiele firm nie czeka jednak na SP1 i już migruje swoją infrastrukturę na nowy system Microsoftu. Tak zrobiły m.in. brazylijskie Banco Bradesco (70 tys. stanowisk), Childrens Hospital Los Angeles (4 tys. stanowisk), czy indyjskie Larsen & Toubro Limited Engineering (ponad 2 tys. stanowisk). W samym Microsofcie na Viście pracuje już 100 tysięcy osób.
Dodaj komentarz